Ahad, 6 Julai 2014

RUPA RUPA NYA PROJEK







gelandangan

KUALA LUMPUR - Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) akan mewujudkan rumah perlindungan untuk gelandangan di ibu negara, sebagai tambahan kepada Anjung Singgah yang disediakan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.
   
Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata rumah perlindungan yang akan dibangunkan dengan selesa itu dijangka siap menjelang hujung tahun ini.
   
"Barangkali kita akan membeli empat buah rumah kedai empat tingkat di Lorong Haji Taib untuk diubah suai (menjadi rumah perlindungan)," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan sumbangan wang tunai dan keperluan asas kepada 500 penerima termasuk fakir miskin, anak yatim, ibu tunggal, orang kurang upaya (OKU) dan warga emas di sini hari ini.


KAH KAH KAH
woit
sekarang semakin jelas
kah kah kah
rupa rupanya semua ini projek

nak jadikan warga miskin kota
satu projek lumayan
nak buat rumah perlindungan

dulu tahu 80'an heboh
dirikan pusat serenti
projek masyuuuuuk

kemudian tahu 90'an
heboh dengan pkln
ini juga projek masyuuk

bayangan ada kontrek buat bangunan
iada kontrek jual perabut

dan yang tak putus putus
dapat kontrek bekal makan

sekarang dah jelas
warga miskin kota
akan ditangkap dan dimasukkan
dalam anjung singgah

ini projek baru

tunngu dan nanti
akan sampai masanya
penjara pun kan di swastakan
untuk beri kroni bumiputera buat duit

KAH KAH KAH





-----------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hebat cukup hebat
pandai atur cari makan
utk generasi free loader
dah biasa hidup numpang hasil org lain
mesti cari sesuatu baru
tsk tau malu
kah kah kah
hidup ketuanan

tukar najib berkata...

Sial la Kerajaan BN ni. Dah la..tahun lepas aku kena cukai. Ooo...kat sini rupanya Duit cukai tu pergi. Untuk buat projek kayakan kroni...

Tanpa Nama berkata...

Trend canggih manggih.. biar betul.. lepas bagi tempat tinggal.. jangan lupa undi BN lepas ni.. hidup gelandangan.. hidup makcik felda.. TT cuma buat bagi ramai jer tiap hari Ahad.. ini bagi tempat tinggal..bagi makan.. walaupun lebih teruk dr penjara (biasala kalo bende free dr gomen.. mana ada yg bestnyer..)..

Jgn lupa undi BN ramai2..

Tanpa Nama berkata...

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/HentiketirisanAnjungSinggah/Article/index_html

*
**