Jumaat, 12 September 2014

NAJIB JUAL MALAYSIA PADA ISRAEL




KOMENTAR


ini tanda tanda bahawa
najib perdana menteri lembik
kena pau oleh singapura
kena pau oleh amerika
kerana terlibat kes bunuh
terlibat kes bawa duit lari ke holywood
terlibat kes money laundring
terlibat dengan mafia rusia

masa telah sampai
untuk muhyiddin ambil alih


Apakah Misi Pencarian MH370 Dibayar Dengan 'Kebenaran' P8-A Poseidon Guna Fasiliti Tentera Laut Di Sabah?

Sea Power Magazine telah mendedahkan pengakuan US Chief of Naval Operations (CNO) Admiral Jonathan W Greenert bahawa Malaysia telah menawarkan kemudahan pangkalan tentera laut di Sabah. Portal berita The Rakyat Post pula telah mendedahkan bahawa pengkalan tentera laut Sepanggar akan menempatkan pesawat rondaan maritim milik Tentera Laut Amerika Syarikat iaitu P-8A Poseidon.

Pesawat keluaran boeing ini merupakan pesawat peperangan jarak jauh, peperangan anti-kapal selam, anti-permukaan, perisikan, pengawasan dan pesawat peninjau yang mampu menjangkau kawasan maritim yang luas dan operasi pesisir pantai.

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dengan ini mendesak Perdana Menteri untuk memberikan penjelasan penuh berhubung pengakuan CNO Amerika Syarikat ini. Adakah benar Malaysia telah bersedia untuk membenarkan aset-aset ketenteraan Amerika Syarikat diletakkan di pangkalan-pangkalan tentera kita?

Kenyataan ini bukanlah dibuat oleh pegawai biasa Tentera Amerika Syarikat sebaliknya oleh seorang Pegawai Tentera Kanan, seorang Laksamana 4 Bintang di Jabatan Tentera Laut. CNO ini juga merupakan Penasihat Tentera Laut Utama Kepada Presiden Amerika Syarikat. Maka sudah pastilah kenyataan beliau ini tidak boleh dipandang ringan sahaja.

SAMM melihat isu ini berkait dengan kedaulatan negara. Sebagai sebuah negara Pertubuhan Negara Berkecuali (NAM) seharusnya kita tidak menunjukkan satu sikap berpaksi kepada mana-mana kuasa besar terutamanya dalam aspek ketenteraan. Apatah lagi dalam pertembungan di antara Amerika Syarikat-China-Russia ketika ini. 


Malahan, membenarkan sebuah pesawat yang mempunyai kelebihan risikan ini juga membuka ruang lebih besar untuk negara “Polis Dunia” itu melakukan intipan dan risikan terhadap keselamatan dan kedaulatan Malaysia secara langsung.

Greenert juga mengatakan bahawa Kerajaan Malaysia sangat menghargai usaha dan respon Amerika Syarikat dalam misi Mencari dan Menyelamat MH370. Adakah ini bermaksud bahawa terdapat satu perjanjian untuk membenarkan pengkalan tentera kita digunapakai oleh Amerika Syarikat sebagai membalas bantuan Amerika Syarikat dalam misi tersebut?

Jika perkara ini benar, maka timbul satu lagi kecurigaan apakah pula bentuk perjanjian Kerajaan Malaysia dengan Kerajaan Ukraine dalam menangani krisis MH17 tempohari. 

Sebelum ini pun kita telah didedahkan bahawa tidak ada sebarang perjanjian dengan mana-mana negara dalam misi MH370. Tetapi, dengan pendedahan CNO ini menunjukkan bahawa Kerajaan Malaysia tidak telus dalam memberikan maklumat kepada rakyat.

Ini merupakan satu lagi sikap kemunafikan pemerintah Malaysia yang sering tidak berlaku telus dan membuat keputusan yang membelakangkan rakyat walaupun menyedari sentimen majoriti rakyat Malaysia yang tidak suka Malaysia menjadi tunggangan mana-mana negara lain apatah lagi negara kuasa besar Amerika Syarikat.

Roslee Mohd Sharif
Penyelaras Kebangsaan
Solidariti Anak Muda Malaysia 



DARI 2001  KE 2003 
 TIDAK ADA
 PENGKALAN TENTERA AMERIKA
DI MALAYSIA
SEPULUH TAHUN KEMUDIAN
NAJIB  JADI PERDANA MENTERI
NAJIB JUAL MALAYSIA
 PADA AMERIKA 
DAN 
ISRAEL






-----------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tanya madey dulu
Madey lebih tau
Hang tanya jib tak buka mulut
Mulut ada gincu cheri
Kah kah kah

Bukan jual lagi bro
Anak cucu pun kena.berhutang
Kah kah kah
Habis semua jual.beli
Macam.bapak dia punya
Tapi masih sokong ketuanan jugak
Kah kah.lah