Sabtu, 25 Oktober 2014

ANAK MUDA KE JALAN RAYA




RAMAI RAMAI

KE JALAN 

RAYA

KOMENTAR
anak muda mahasiswa
anak muda pelajar
dimana mana pun dalam dunia
ini akan terus mendobrak kezaliman

dari cairo ke canada
dari paris ke pakistan
dari chicago ke chengmai
dari berlin ke bangkok
dari hamburg ke hong kong
dari katachi ke kuala lumpur
anak muda turun ke jalan raya

akhirnya dunia ini
adalah milik anak muda

     PELAJAR PMUM 1974

Apa salahnya Fahmi sokong Anwar, soal 

pertubuhan mahasiswa 

Sebuah pertubuhan pelajar membidas tindakan Universiti Malaya (UM) yang bakal menggantung pengajian Presiden Persatuan Mahasiswa UM (PMUM) Fahmi Zainol, gara-gara penglibatannya dalam menganjurkan program "40 Tahun: Dari Universiti Malaya ke Penjara.”
Mahasiswa Ganyang Akta Hasutan (Ganyang) menyifatkan tindakan menggantung pengajian Fahmi sangat memalukan dan sekali lagi, mencerminkan sikap kerakusan dan autoritarian pihak pengurusan UM.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/apa-salahnya-fahmi-sokong-anwar-soal-pertubuhan-mahasiswa#sthash.UG7RAyGM.dpuf


PELAJAR PMUM 1974






---------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pergi mampos la.Tak de siapa nak berarak pasal bung Nuar lagi. Zaman dah berlalu. Reformasi dah mati disebab nak lantik bini jadi MB.

Sekarang kalau Nuar nak ceramah kena buat dalam bilik...boleh nampak macam ramai orang.

Tanpa Nama berkata...

Saya suka soalan persatuan mahasiswa..."apa salahnya menyokong anwar". Saya pernah menuntut di UM antara 1977-1981. Saya lali dengan perangai melayu muslim semenanjung walaupun bukan semua berperangai tak elok. Saya melayu muslim dari sarawak. Yang liberal dengan tak kisah apa2 pun boleh, yang ekstremistnya dengan serban, kuliah agamanya, yang tak kisah dengan blurnya dan ramai seperti saya yang mendengar kata orang tua supaya jangan terikut2 dengan beberapa golongan yang saya sebutkan diatas tadi. Melayu ini mudah suka dengan orang yang suka beretorik dan penuh dengan angan2....the like of anwar ibrahim. Kalau bercakap berdegar2...tepukan gemuroh..angkat tangan, clenching fists etc etc. Selagi ada penghasut dan pengkhianat seperti penulis blog ini ada....melayu akan terus mundur, dimabukkan dengan dadah, diperkudakan demi sesuap nasi dan kereta mercedez. Walahualam

Tanpa Nama berkata...

Kesian mamat mcai ni..meroyan sorng2..hehe

mosabit berkata...

1974..sapa PM masa tu???....

ini PM terbaik....

sapa pelaja masa tu?..Anwar dan TT

2014 ..sapa PM masa ni...

ini PM terbalik...

sapa pelajar masa ni...jom terjah...

kah kah kah kah kah kah kah ....