Khamis, 16 Oktober 2014

BERHUDUD HUDUD DI HUDUD





BURUH INDIA BERHUDUD
 DI DUBAI



Hudud: Kelantan contohi Qatar

KOTA BHARU – Kemungkinan besar kerajaan Pas Kelantan akan menjadikan pelaksanaan hudud di Qatar dan Emirates Arab Bersatu sebagai negara contoh dalam melaksanakan hukum hudud di negeri itu.

Timbalan Menteri Besar, Mohd Amar Abdullah berkata, pelbagai maklumat diperoleh mengenai kebaikan dan sistematik pelaksanaan hudud di negara tersebut yang dikatakan memberi kesan yang sangat positif.

“Ketika lawatan ke negara tersebut sebelum ini, kenderaan dibiarkan tidak berkunci, malah kunci juga ditinggalkan. Ini salah satu contoh yang sengat baik.


“Dari segi pemerhatian dan maklumat yang diperoleh, ramai pemimpin yang mengatakan dua negara tersebut adalah contoh terbaik. Saya belum tengok lagi tentang teks kanunnya. Cuma kita akan pastikan wakil-wakil kita akan dapatkan maklumat lebih lanjut lagi selepas ini,” katanya selepas memberi taklimat ringkas kepada pegawai pendidikan negeri, semalam.

KENAPA BURUH INI HIDUP
MACAM  DALAM KANDANG BABI
KENAPA TIDAK DALAM KANDANG HUDUD

KAH KAH KAH

woit
kah kah kah
contoh hudud
kereta tak berkunci
kunci dibiarkan
kalau ini saje 
contoh kebaikan hudud
apa lagi nak royak
kah kah kah




---------

8 ulasan:

Awanama berkata...

Rasuah masuk hudud tak ?
Salah guna kuasa masuk hudud tak ?
Pakai minyak free masuk hudud tak ?
Jadi free loader termaktub dalam hudud tak ?
Pegang kontrak balak masuk hudud tak ?
Demo royak gapo ?
Cermin demo dulu kah kah kah
Kawe tok sik kah kah kah

Awanama berkata...

Lawatan ke negara tersebut?? Daerah mana tuu?

Awanama berkata...

Qatar dan UAE antara negara yang kaya nak mampos. Rakyat dah senang sebab minyak. Buat apa nak curi kereta kalau mampu beli sendiri? Dalam kaya nak mampos duit berjuta tapi masih tak mampu invent sesuatu, research sains & teknologi ntah ke mana, takde cipta satu ubat pun untuk umat manusia. nak harapkan barat yang makan babi, minum arak dan berzina yang cipta ubat, robot dsb.

Kenapa tak bandingkan dengan Sudan yang dulu ada hudud?

C++ berkata...

Bhai TT...

Kedua-dua gambar tue macam dalam sel penjara ja..... Hahaha

Hudud hanya kena pada kasta paling rendah.... Kasta Kuning tak kena hudud... biarpon menjadi penyimpan botol besar....

Kasta Kuning boleh ampunkan dosa orang lain.....

Errr.... Islam ader kasta ker? Kalo hudud jalan.... geng kasta kuning boleh kena tindakan ka???

Hahaha... lawak la...

Awanama berkata...

TMB Kelantan ni mmg sengal tuan TT. Idea dia tu sama taraf mcm kepala pelir dia jer. Dalam tempurung kepala, ko boleh pecahkan kalo dia mampos nanti, hanya penuh dgn taik saja.

Simpleton Meleis betul. Idea menteri PAS pun macam kartun.

Suku Samdol berkata...

Nak cakap pasal Qatar ...
Keluarga Al-Thani tu pakai duit gas / minyak untuk konon2nya pembangunan negara kecik mereka serta songlap sebahagian besar duit itu dalam bentuk Qatar Foundation. Siapa chairwoman utk Qatar Foundation? Emak kepada Emir yg baru naik takhta tahun lepas tu lah. Kawan baik suami Mat Monggol tu.
Qatar Foundation pakai duit utk mcm2 acara promosi termasuk menaja kelab bola Barcelona.
Ada sekali tu bayar Pavarotti USD1.6 juta utk membuat persembahan singakt kat Qatar.
Harga petrol kat Qatar tu baru QR 1.00 per liter walaupun mereka tidak memproses minyak yg digali / curi dari Iran tu.
Cerita pasal minyak / gas yg di curi dari Iran ini menjadi perbalahan antara Iran dan Qatar dah lama. Qatar mengambil kesempatan mengerudi konon2nya mencari minyak di perairan negara dia tapi bila menggerudi tu boleh konar baring lak arah sempadan Iran. Selagi Iran masih tak stabil selagi itu Qatar mencuri gas / minyak Iran kat laut tu.
Inilah negara Qatar pengamal hudud yg Kelantan nak contohi?
kah kah kah

Awanama berkata...

kunci kereta terpacak dlm kereta bukan benchmark kesan hudud, cuma negara kaya, jika rakyat miskin tertindas aku rasa kopiah amar pun dikebas

Awanama berkata...

bangang punya pas..mbodo2kan org..satu dunia tahu saudi n qatar pbiaya Fsa. semua tahu askar amerika yg hilang dulu dijadikan pembebasan kpd 5 warga arab. kelima2 warga arab ni ada hukuman mati di saudi, kmudian ditawarkan pencen kpd familynya dgn syarat jd kepala taik fsa.warga amrika ditebus di us, di kelima2 warga arab itu ditebus di qatar.walhal mrk bukan warga qatar..hudud pe lancau..tak abis2 mbodokn org dgn hudud..kuliah rb(radio bangsar bukan RT) smlm mmg hebat..syabas..ketika selangor ditgn umno, yg ada hnaya belly dancing halal utk ahli umno je. skrang selangor bwh pakatan, takkan ceramah ust don atau ust/ustz tv alhijrah je. takkan kuliah mhukum.syorkan lebih byk program mcm RB..kalo tak mampu, bg je RB buat..aku masih ingat satu ayat ketika di show pust komuniti suabngjya " jgn biarkan kemanisan anda dirampas". masa tu bro tt kata kalo tak paham2 gak maksudnya, lebihbaik jgn mgabiskan oksigen..