Selasa, 21 Oktober 2014

PENGUMUAN UNTUK SEMUA





 JANGAN JADI


HASAN MALEK


DIBERI TAHU
kelas falsafah tidak ada
pada rabu malam ini
kita menyambut
 hari dewali

kelas akan mula kembali
pada rabu malam
29 oktober 2014




-------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Memang tidak tarasa membebankan. Yang penting kita adjust semula perbelanjaan kita. Kenapa kita memandang teruk sangat pada kenaikan yang sebanyak itu, padahal kita membazir perbelanjaan kepada perkara lain yang tidak berfaedah dengan lebih banyak. Cuba fikirkan, banyak makanan yang dibeli tidak dihabiskan. Terpaksa dibuang begitu saja. Pakaian yang dibeli rasa tidak selesa lalu tidak dipakai lagi. Disimpan atau dibiar saja. Alat permainan, gadget, alat sukan tidak diguna sebaiknya. Guna sekejap dah boring, lalu dibiarkan saja. Tidak kah ini satu pembaziran namanya. Minyak naik 20 sen pun, kita beli tetapi at least kita gunakan semuanya. Tiada pembaziran yang berlaku. Fikir2kan.

Amuraria berkata...

baik jadi ayam lagi dari jadi hasanmalik ,tak leh pakai punya worang kah kah kah ! ABU !

Tanpa Nama berkata...

Tu bagi yg mampu beli....yg mampu macamano masa minyak lum naik...bila minyak naik lagi la tk mampu...kau cerito tentang membazir....botul la sedara syaitan...sekarang kita cerito barang mahal...kau bodoh cam UMNO la...

Tanpa Nama berkata...

Hasangmalik ni tersangat cap ayam 99% kandungan ayam sejati (rujuk label pada bontot tin) jika subsidi ini polisi bodoh seperti mat banggang buat apa kita bersyukur dengan polisi bodo?