Ahad, 26 Oktober 2014

TANDA FIKRAH TIDAK BERCELARU



KOMENTAR
ini contoh
kedewasaan fikrah
ini kenyataan berakal
ini muncul dari fikrah
yang digunakan
bukan fikrah bebal
dan tukang bodek

salut!


Hentikan gelaran pendatang dan 

penceroboh, kata

Presiden Ikram 

Presiden sebuah NGO Islam Pertubuhan Ikram Malaysia, Dr Mohd Parid Sheikh Ahmad (gambar) menyeru masyarakat Malaysia supaya menghentikan tabiat gelar-menggelar seperti memanggil 'pendatang' dan 'penceroboh' kepada rakyat Malaysia yang bukan Melayu atau bukan Islam.
Sebaliknya, beliau mengajak orang ramai memberi fokus kepada usaha mencetuskan suasana saling hormat-menghormati dan memupuk persefahaman antara kaum dan agama di negara ini.
“Apakah mungkin kaum bukan Melayu dan bukan Islam yang membangunkan negara ini dengan jiwa raga mereka terus digelar pendatang dan penceroboh sedangkan negara ini adalah tanah tumpah darah mereka?
"Gelar-menggelar seperti ini meliarkan golongan bukan Islam daripada orang Melayu dengan mempersoalkan kesetiaan mereka kepada negara dan menyudutkan mereka dengan stigma kaum pendatang dan penceroboh,” tegas Presiden Ikram itu.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/hentikan-gelaran-pendatang-dan-penceroboh-kata-presiden-ikram#sthash.iHiNQXjy.dpuf


-------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ikram tu menatang ape?
Ada jual kat pasar borong tak?
Aku nak beli sekilo