Khamis, 6 November 2014

JAWA TIBAI KEEELING







KOMENTAR
apa sebenarnya perbalahan ini?

ini adalah perbalahan
dua kumpulan penyamun
kalau dulu selangor 
adalah lubuk kroni
lubuk projek
kini lubuk ini telah beralih tangan

maka dua kumpulan lanun ini
mula berbalah
mula menyalahkan sesama sendiri

ini bukan tidak baik
ini baik untuk pakatan
ini baik untuk rakyat
ini baik untuk malaysia

bila lanun bergaduh
rakyat ada banyak masa
untuk susun ke jalan raya




Umno Selangor perlu 

dibubarkan, kata  

Mahathir

Umno Selangor perlu berubah dengan melakukan pembubaran dan penyusunan semula terutama dengan bersedia menerima ramai ahli baru, termasuk yang berbakat, kata Mahathir Mohamad dalam blognya hari ini.
Kata bekas perdana menteri itu, pemimpin Umno Selangor mesti perlu terima hakikat yang mereka perlu berundur selepas mengalami kekalahan dalam pilihan raya umum ke-12 (PRU12) dan PRU13.

Sejak bila orang cop Umno parti rasuah, Noh Omar soal Dr MahathirSejak bila orang cop Umno parti rasuah, Noh Omar soal  Mahathir


Menjawab kritikan bekas perdana menteri yang berpengaruh terhadap Umno Selangor, Noh Omar meminta  Mahathir Mohamad menjelaskan sejak zaman bila orang ramai mula mengaitkan parti Melayu itu dengan rasuah?
Pengerusi Badan Perhubungan Selangor Umno itu turut menggesa agar Dr Mahathir memberi komen secara spesifik berhubung desakannya agar Umno Selangor dibubarkan semalam.
“Bukanlah kita kata bermula daripada dia, dia dulu presiden. Sejak bila orang cop Umno parti rasuah? Ia bermula zaman bila?” katanya apabila dihubungi The Malaysian Insider.
Noh berkata, pada dasarnya Umno Selangor menerima segala pandangan yang dilontarkan Dr Mahathir namun saranan yang diberikan perlu lebih spesifik.
Katanya, pemimpin Umno di Selangor adalah pilihan ahli parti sendiri dan gesaan untuk berundur adalah satu pandangan yang subjektif.
“Kita Umno Selangor terima pandangannya. Kita akan buat pembaharuan.
“Dia suruh siapa berundur? Umno Selangor tu siapa? Saya hendak komen macam mana kalau tidak ada spesifik. Hendak undur apa? Yang duduk di Umno Selangor itu semua ketua bahagian. Ketua bahagian yang dipilih oleh orang Umno, oleh perhimpunan.
“Hendak kata saya, saya tidak pernah kalah. Majoriti saya meningkat lagi. Siapa yang dimaksudkan secara spesifik?” katanya kepada The Malaysian Insider.
Mahathir semalam berkata, Umno Selangor perlu menerima hakikat untuk berundur selepas mengalami kekalahan dalam Pilihan Raya Umum ke-12 (PRU12) dan PRU13.
Katanya, Umno Selangor perlu berubah dengan melakukan pembubaran dan penyusunan semula, terutamanya dengan bersedia menerima ramai ahli baru, termasuk yang berbakat.
"Pemimpin Umno biasanya tidak suka menerima ahli baru yang berbakat kerana takut mereka dicabar dan hilang jawatan atau tidak dapat jadi calon pilihan raya.
"Oleh itu usaha mereka bukanlah memperkuatkan Umno, tetapi memperkuatkan kedudukan mereka," katanya menerusi blog popularnya itu.
Noh turut menafikan dakwaan Mahathir yang mendakwa parti Melayu itu tidak berminat menerima ahli baru.
Katanya, segala dakwaan yang diutarakan bekas presiden Umno itu perlu dibuat secara khusus agar pihaknya dapat mengambil langkah penambahbaikan.
“Saya hendak beritahu, kena spesifik. Kita di Selangor terbuka kepada semua orang. Di mana kita sekat jadi ahli?
“Kalau boleh spesifik, ahli Umno mana yang ditolak, kita bolehlah tahu. Setahu kita, kita buka semua,” katanya.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/sejak-bila-orang-cop-umno-parti-rasuah-noh-omar-soal-dr-mahathir#sthash.wqiF72sd.dpuf

KAH KAH KAH

woit
ini berita baik
ini berita terbaik
ini berita dari langit

musuh sedang bergaduh

bila musuh bergaduh
tak cukup tepok tangan
api apikan lagi
bila jawa lemah
kita sokong jawa
bila keeling lemah
kita sokong keeeling
biar gaduh lama lama
biar bunuh sama sendiri

gaduh jangan tak gaduh
tibai jangan tak tibai

KAH KAH KAH

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

orang dulu dulu ada kata , "kalau jawa gaduh gaduh dengan keeling /mamak , orang utan akan masok kampong"....

yahoo!!!!!!

Selangor akan jadi pusat "Sepilok" ter besar di dunia.

Tanpa Nama berkata...

Bila keeeling masuk kawasan Jawa nak merompak,tentulah Jawa marah.Keeeling kalau nak melanun nak rembat semua.mana Jawa tak marah.Tapi yang Jawa ni buat benggap lagi bahlol boleh tanya pula adakah Jawa yang rasuah.Yang terang-terang Jawa nama Toyo tu dah ditangkap rasuah,kenapa Jawa buat tak tahu pulak?Jawa dan keeling gaduh tapi janganlah nak tipu melayu.Jawa dan keeeling sama saja.Jumpa ular, jumpa Jawa dan keeeling,ketuk keeeling dulu baru ketuk Jawa, baru melayu boleh hidup aman. kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

Dengan izin. The US is suffering form its 2008 Financial and banking crisis because not a single prosecution has taken place of those who broke the system big time. It is expected that five years from now they will be faced with the same crisis because the same foxes are allowed to guard the nest old golden eggs. Just imagine if coconut palm cannot get rid of those old palm leaves. The palm will be over burdened and would collapse. When ii comes to finance the rule should be one strike and you are out.