Selasa, 18 November 2014

TAHNIAH TAHNIAH





KOMENTAR

tahniah
syabas kerana berani
bercakap benar

inilah yang wajib
dikatan kepada para cukong
mereka ini telah 
menghancurkan bumi sarawak

Jangan main-main dengan saya, kata Adenan

Dalam perhimpunan yang jarang-jarang berlaku melibatkan hartawan-hartawan balak Sarawak, Ketua Menteri Adenan Satem mengejutkan hadirin dengan menggelar industri itu sebagai “korup”.

Beliau malah memberi amaran kepada majikan-majikan pembalakan bahawa beliau akan “tanamkan rasa takut pada tuhan di hati mereka yang tidak jujur”, lapor The Star Online.

Adenan pada Isnin dilapor mengumpulkan bos-bos firma pembalakan “big six” untuk menandatangani “ikrar integriti” mengambil peluang itu memberi amaran tegas terhadap kegiatan pembalakan haram.

Beliau malah menamakan enam syarikat itu sebagai KTS, Rimbunan Hijau, Samling, Shin Yang, Ta Ann dan WTK dan memberitahu mereka supaya “jangan main-main dengan saya”.

“Sebahagiannya, sudah tentu bukan semua, berlagak tidak tahu apa-apa.

"Alasannya sangat mudah, sama ada mereka bodoh, bacul atau korup,” Adnan dilapor sebagai berkata.

The Star Online melaporkan, kenyataan itu Ia mengejutkan hadiri yang terdiri daripada anggota kabinet negeri, penjawat awam dan beberapa individu terkaya di Sarawak.
 



KAH KAH KAH
woit
tibai cukong
mereka perosak alam
mereka perosak hidupan
mereka perosak bumi
tahun 1979  di iran
setiap perosak alam
dihukum mati

KAH KAH KAH

-----------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

petir berdentum, tapi ujan tak turun jugak... bole caya ke ni... warm-warm dujjaj shit... wayang kot ...

Tanpa Nama berkata...

Negara Iran yg dilabel kan sesat oleh mat2 bebal sunni menghukum bunoh perosak2 alam.

Negara msia yg dijanjikan syurga dan online dgn tuhan, perosak2 alam disanjung dan dikurniakan datok, dato seri, tan sri, tun...

Apa punyer turr....

Kah kah kah

DD KAYBEE berkata...

Mmmmmm....ko cayalah si denan tu...semua nama setat nama denan kat malaysia ni semua.taik palat punya orang...bau kuat tapi dio suka bau tu....hamis hamis hemut katanya....kakkakaka....payment tak balance dengan taib beb...tu yang ugut cara pro...hahhaha...denan denan...agi hidup agi ngentot....hahahaha

Tanpa Nama berkata...

Ini saja buat gempaq nak tipu melayu dan dayak2 dan iban yang masih pakai cawat.kah...kah..kah...

Tanpa Nama berkata...

Taib mahmud al-kurdi pernah berkata, aku sbg TYT akan menasihati KM seperti Queen Elizabeth menasihati PM Britain......ada betulkah, dulu masa Taib al-kurdi jd KM dia yg nasihati TYT. Nampak sgt adenan hanya puppet, semua org tahu big 6 tu semua kroni@nomini Taib Mahmud Al-Kurdi....Awg Tanah pekabar, tak de bunyi kokok semenjak adenan jd KM hahahaha, abg johari@ barua umno....ok jer, jg nama & pangkatlah kata kan hahaha