Jumaat, 26 Disember 2014

BUKAN BERITA FITNAH






Hasan Malek gesa contohi pengusaha 

cendol, turun harga selepas minyak naik

Datuk Seri Hasan Malek baru baru ini telah  meminta peniaga agar mencontohi pengusaha cendol di Kuala Selangor yang menurunkan harga sebanyak 20 sen selepas kerajaan mengurangkan subsidi bahan api baru-baru ini.

Saranan Hasan Malek ini telah mendapat sokongan Perdana Menteri sendiri.

Untuk menunjukkan sokongan kerajaan terhadap pengusaha dan penjual cendol Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor telah bersetuju untuk membeli 359.000 bungkus cendul.

Cendul-cendul ini akan dihantar ke kawasan banjir di Kelantan, Terengganu dan Pahang.

" Ketika saya dan isteri saya di Hawaii saya merasa teringin akan cendul. Maka saya merasakan mangsa-mangsa banjir dalam negara pasti teringin juga merasa nikmat cendul. 

Saya telah menalipon dan mengarahkan  Datuk Seri Zahid Hamidi untuk menguruskan penghantarn cendul ini."




-----------

Tiada ulasan: