Khamis, 25 Disember 2014

ENJOY DE MENJOY








Kenyataan Umum SAMM
25 Disember 2014

Pulanglah Najib, Rakyat Perlukan Perdana Menteri Ketika Ini
Ketika ini, negara sedang menghadapi ujian yang amat besar. Beberapa ketika sebelum ini, negara telah turut terheret dengan penurunan harga komoditi dan minyak. 

Kemudian, penurunan nilai Ringgit Malaysia dan kini bencana banjir besar yang melanda Pantai Timur Semenanjung.

Kesemua ujian ini sepatutnya memerlukan tumpuan dan fokus daripada seorang Perdana Menteri. Namun malang bagi Malaysia apabila Perdana Menteri memilih untuk bergembira menghayunkan kayu golf bersama Presiden Barrack Obama.

Kepada Najib, bagaimana anda boleh tersenyum gembira bermain golf di Hawaii ketika rakyat di sini resah, ketakutan dan huru hara memikirkan untung nasib menghadapi bencana banjir besar?

Adakah keutamaan Najib sebagai Perdana Menteri adalah untuk memuaskan hati dan menjadi budak Amerika Syarikat yang baik? Tidak bolehkah Najib membatalkan jadual ke Amerika Syarikat dan memilih untuk berada bersama rakyat ketika ini.

Kebingungan rakyat yang melihat tindak tanduk sindrom penafian Putrajaya terhadap keadaan banjir di Kelantan yang semakin memburuk akhirnya telah terjawab. Rupanya Perdana Menteri kita tidak berada di dalam negara tetapi sedang bergembira bersama Presiden Barrack Obama.

Pendokong Barisan Nasional heboh tempohari sewaktu Kajang dilanda banjir kilat dengan memainkan gambar Wan Azizah dan keluarga bercuti di luar negara. Nah, kini ketua kamu yang juga seorang Perdana Menteri memilih untuk bersama Barrack Obama berbanding rakyat sendiri.

SAMM mendesak Najib untuk segera pulang ke Malaysia dan fokus menyelesaikan pelbagai masalah dalam negara ketika ini. Sudah cukuplah waktu berfoya-foya di luar negara. Ini bukan masanya untuk kamu menjelajah keluar negara lagi.

SAMM juga mengambil kesempatan untuk memberikan gelaran Bapa Foya-Foya kepada Najib Razak. Pulanglah Perdana Menteri Foya-Foya. Rakyat Malaysia memerlukan kamu sekarang ini. 




--------------

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

oit tt..ko kne tau. najib ni bukan nak sgt pegi haiwaii ni..mamat ni dah kne pau dgn OBAMA kot..aku ada pakcik dlm perisikan tentera dia cakap malaysia ni dah kne ugut dgn USA utk buka military base kat lahat datu.. mcm artikel yg penah ko tulis tu..mula2 obama datang malaysia bg hint nak buka markas tentera kat lahad datu tapi Najib buat2 tak tau nak tunuk hebat..lepas tu apa lagi US bg la amaran dengan berlakunya mh370 n mh17.. tentera malaysia dah dua minggu pergi haiwaii utk training setup server radar kat sana..najib datang 2 3 hari lepas ke hawaii sebab nak tanda tangan dokumen je.. sume org dlm tentera malaysia tahu apa yg jadi..tp apa boleh buek.. benda yg paling ssh sbb najib ni banyak sgt kes dan skandal..so nak ttp mulut kne la ikut BUDAK ITAM OBAMA.. #najibpunkesiankatmangsabanjir

Tanpa Nama berkata...

Ini semua fitnah, gambar najib tu masa tahun 2000, washington post yg melaporkan berita tu milik yahudi yg memusuhi islam, sedangkan najib isteri rosmah seorang yg mengamalksn whatASSteeyah....fitnah, fitnah oleh anwardan sekutunya. Diulangi.....najib g US kerana mencari formula utk mengatasi masalah banjir kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Where are you Dato Seri Najib? Malaysia need you to lead the country in this critical flood situation.

Tanpa Nama berkata...

Biar lah budak bahalol rehat2 macsm Pak Lah dulu.

2-3 bulsn lagi pencen lah tu... Mat Sembab nak jadi PM jugak.

DD KAYBEE berkata...

Najib nak rampas title abadi mahathir anak lelaki iskanear kutty....title apo....title PUKIMAK.....hehehhee

Tanpa Nama berkata...

Kasi dia main lah...
Sekarang tak main , lambat sikit dah tak dapat main.

Kalao banjir , tiap tiap tahun pon banjir.
Kalao ikut cakap Hasan Malik ..dah tau tempat tu banjir , pindah lah.

Tanpa Nama berkata...

adakah najib faham susah rakyat ?
pernah najib mengalami susah rakyat ?
yang bodek yang angkat yang cium tangan kena faham... lihat najib...lihat perwatakan...lihat gaya percakapan...lihat personaliti...lihat ucapan.... tanya diri.betul 2...kah kah kah... inilah pemimpin tersatu di.malaysia...terlayak...terhebat...terpilih...ooooooops....terpilih atau dipilih oleh beberapa orang tertentu...pilihan Mahathir selalu silap...
pilih musa ...kah kah kah tersilap....pilih ghafar...kah kah kah silap juga...pilih anuwar...kah kah kah silap paling silap...kemudian pilih pak lah....tersilap saja...kah kah kah....apa yang pasti semua.yang terpilih tidak ada kualiti.... memgambil.jawatan....senang lenang...enjoy de menjoy....biar mamak pimpin melayu....kah kah kah....semua jawatan penting.kerajaan.sudah pun.jadi.milik.mamak... melayu masih.alpa...mudah lupa...mudah lupa sejarah...si.kitul raja mandeliar bawa.onar..
kejatuhan.melaka...
kah kah.kah.....saje nak tanya.jangan.mare.

.parameswara tu orang mana.? Kah kaj.kaj

Tanpa Nama berkata...

Najib sedang berfoya-foya dengan orang adikuasa dunia, Barrack Hssein Obama sementara rakyat Kelante dimandi dek air banjir besar dan di samping itu juga pemimpin poya PAS sedang usaha untuk menjadikan HUDUD( satu idea menangani jenayah yang dilahirkan 14000 tahun dulu di negara Arab yang belum bertamaddun) satu realiti, kedua-dua kecenderungan ini amat membinggungkan akal sihat.
Tapi rakyat Melayu Malaysia masih bangan tak mahu melihat kedua-peristiwa itu bagaikan satu kerja bodoh, tak meletakkan keutamaan isu dan tak mahu demo memaksa Najib atau pemimpin poyo PAS lebih baik belah dari nak mentadbir negara.Perangai Najib alpa kesengsaraan rakyat adalah satu perangai yang bangsat dan pemimpin PAS yang tiada prihatin akan nasib malang mangsa banjir besar pula satu perangai dan sikap yan bangsat juga.Hai apa nak jadi Malaysia? Asyik berdengung dengan sentimen agama, banga dan nonsense dan Najib macam tiada konsep apa tu keutamaan rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Najib: Pegi mampos lu bhaiiii. Ada aku kesah???

Tanpa Nama berkata...

Takpa la, dah tempah lama, mokcik faham. Pokcikmu pun tak kisah sbb semua pakat2 tulung belako. Cuma kadang pening jugak dengan puak-puak batu lesung (ronson) ni. Benda tak tahu jadi tahu. Buat apa nak bagitau mokcik belako benda berlaku atas dunia ni...hishh cerdik sangat la tu!

DD KAYBEE berkata...

WHATASHITYA punya perdana menteri...WHATASHITYA.......