Jumaat, 12 Disember 2014

NAJIB MAKIN TERDESAK






Ahli Umno mahu polis siasat kepincangan 1MDB

 | December 12, 2014
Khairuddin membuat laporan setelah 1MDB gagal untuk memberikan penjelasan meyakinkan atau menafikan perkara-perkara mengenai isu pengurusan dana mereka kepada umum

Berikutan pendedahan demi pendedahan yang dibuat berkaitan syarikat 1 Malaysia Development Berhad (1MDB), Naib Ketua Umno Bahagian Batu Kawan, Khairuddin Abu Hassan hari ini membuat laporan polis di Balai Polis Dang Wangi bagi menggesa satu siasatan dijalankan terhadap syarikat terbabit.

“Setelah membaca, meneliti dan mengkaji pelbagai laporan-laporan atau pendedahan mengenai kepincangan pentadbiran kewangan syarikat 1MDB melalui artikel-artikel yang ditulis di dalam akhbar-akhbar tempatan, luar negara serta blog-blog telah membuktikan secara jelas berbagai kelemahan di dalam sistem meminjam dana serta keraguan dalan perbelanjaan dana khususnya yang membabitkan wang rakyat.”

Khairuddin juga meminta pihak polis supaya menyiasat secara mendalam dan menyeluruh semua kakitangan pentadbiran, pegawai, ahli-ahli Lembaga Pengarah serta keseluruhan personaliti ataupun mana-mana syarikat yang terbabit dengan urusniaga meragukan dengan 1MDB.

Beliau mengambil keputusan berkenaan setelah mendapati bahawa pihak 1MDB gagal untuk memberikan penjelasan meyakinkan atau menafikan perkara-perkara mengenai isu pengurusan dana mereka kepada rakyat selaku pembayar cukai.

Laporan yang sama juga dipanjangkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

KAH KAH KAH

woit
ini berita pelik
betul ke ini?

nampaknya isteri rosmah
mula kena tibai

kes 1MDB ini kes hebat
sampai holywood
silap silap amerika pun
terlibat sama
silap silap besan rosmah pun
terlibat sama
silap silap anak rosmah pun
terlibat sama

APA PUNYA TUUUUR
baca sepenuhnya disini:
http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2014/12/12/ahli-umno-mahu-polis-siasat-kepincangan-1mdb/

-----------

4 ulasan:

Awanama berkata...

buto la lu isham.budget suci la lu.ko ni macam lalang tau tak.nak sokongan pkr,pas konon.ikut je la diorg.baik ko masuk islam la balik.xtau plak ko tak suke tgk bogel2 ni...
apsal?anwar tu sosialis sangat ke?n pkr ko tu?
fucking sellout.

Awanama berkata...

Filem duit 1MDB ajar orang ngentot ngentot macam babi tu sebsb tak berkat...

Bila sudah ada lahanat dalam apa2 kerja pun pasti jahansm.

Nasib baik bebudak muda ngentot ramai ramai mscam babi , kalau bebudak bahalol umur 50-70 thn macam mana agak nya

Jijik lah

Awanama berkata...

Mandur dlm konspirasi fitnah pada DSAI...penulis buku dh mati...dia bila lagi...nie yg nikah ngan Umi Aida tu...lancau la lu....kaya pasal mkn duit haram...balaci Madey tu...dasar eeeee...lu ingat org lupa ke? But*h la..

Awanama berkata...

Mintak siasat? Kahkahkah.. senang saja nak setel perkara dalaman UMNO ni.. sogok jer sikit dlm 10k, senyap trus.. blom lagi sampai 100k mahupun 1m.. sikik2 pun jadi la..

Atau..atau.. jeng jeng jeng.. acah lapor SPRM.. kahkahkah.. ini adalah tiang agama UMNO..