Ahad, 25 Januari 2015

MANA ADA PERPADUAN




KOMENTAR
ini bukti bahawa
walau pun sama melayu
walau pun satu negeri
walau pun sama agama
tidak samesti akan bersatu
kerana perebutan pengaruh
kerana perebutan politik

berebut politik untuk merebut kuasa
berebut kuasa untuk merebut ekonomi


Program Pas cuba disabotaj?

KUALA TERENGGANU – Pas Terengganu mendakwa kerajaan negeri cuba sabotaj program Himpunan Harapan Semua (Harap 3.1) anjuran parti itu apabila kerajaan negeri mengadakan Karnival Transformasi Terengganu Baharu (TTB) 2015 di tempat dan tarikh yang sama.

Setiausaha Pas Terengganu, Muhyidin Abd Rashid berkata, kedua-dua program itu diadakan dengan jarak tidak jauh antara satu sama lain, iaitu kira-kira 500 meter pada 29 hingga 31 Januari ini di Telaga Daing, Seberang Takir.

Apa yang dikesalkan katanya, karnival itu seolah-olah diwujudkan selepas pihaknya menguar-uarkan program anjuran parti itu pada awal bulan ini selepas diputuskan tarikh secara rasmi berdasarkan perancangan yang dibuat tahun lalu.



KAH KAH KAH

woit
padan muka
kah kah kah
tapi kesian sedih
apa sudah jadi
cakap nak berpadupadu
perpaduang apa jadang
kang kang kang

APA JADANG

KERAJAANG

PERPADUANG ?




-------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mcmana nak berpadu selagi penghasut mcm kau ni bebas berkeliaran.

Tanpa Nama berkata...

Bebudak Bahalol tapi Otak Bahalol Gred beza beza...

kiedentech berkata...

Terengganu satu negeri terletak di pantai timur semenanjung, majoritinya Melayu beragama Islam. Tapi ramai orang tidak menyedari ia terbahagi kepada tiga sosiobudaya yang berbeza. Utara Terengganu seperti Daerah Besut penduduknya bercakap dalam dialek Kelantan berjiwa Kelantan, , berfikir dan bertindak seperti oghe kelate halus tutur kata tapi keras hatinya. Selatan Terengganu seperti Daerah Kemaman, Hatinya dekat dengan Pahang, korban kebanggaan untuk kenduri kahwin adalah kerbau sebagaimana orang Pahang. Tinggal sekarang di kawasan tengah iaitu dari Kuala Terengganu sehingga Kuala Berang, Inilah kawasan yang menjadi Kubu PAS dan Ha die. Kawasan inilah dirujuk sebagai PAS Terengganu . Orang dari utara dan selatan Terengganu tidak akan sesekali mengundi dan memenangkan PAS walaupun calonnya tuk guru, ustaz, ulama atau Haji Ha die. Jadi apa yang kita boleh harapkan dari PAS Terengganu pimpinan Ha die, jika perbezaan sosiobudaya yang kecil gagal ditangani dengan baik dari Ha die n the gang. Apalagi untuk menangani sosiobudaya antara negeri dan lebih-lebih lagi pada spektrum budaya yang lebih luas seperti Cina, India, Iban dan Kadazan.

Tanpa Nama berkata...

KERAJAAN PERPADUANG KERAJAANG HARAMJADANG.KAH..KAH..KAH..