Khamis, 12 Februari 2015

KELOHAN PEMBUAT MEE





JEMPUTAN

AKU PEMBUAT  MEE
aku seorang pengusaha mi kuning basah bumiputera melayu islam! bahan utama buat mi kuning ialah tepung gandum. sebenarnya sekilo tepung boleh menghasilkan 2 kg mi! tepung dicampur air dan bahan lain lalu diiuli menggunakan mesin mixer yang menggunakan tenaga elektrik 750 wat. selepas itu adunan tepung itu dicanai dan dijalurkan menggunakan mesin yang menggunakan tenaga elektrik 1500 wat.

 selepas itu mi dicelur dalam air panas yang dimasak menggunakan dapur gas. selepas itu mi digaul dengan minyak masak/sayur sebelum dibungkus. persoalannya macam mana cara aku nak turunkan harga mi kuning ku? 

sedangkan tarif air dan elektrik tak turun! harga tepung, minyak masak dan gas juga tak turun! yang turun hanya minyak petrol. tapi aku tak guna minyak petrol sebagai bahan buat mi! on KANG KONG TURUN HARGA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/11/15


LAYARI RADIO BANGSAR
akan buat siaran langsung
forum malam ini



-------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kesian.itulah lain kali jangan pangkah itu gerombolan penyamun ketuanan melayu.kah...kah...kah...

Tanpa Nama berkata...

Hisamudin Rais banyak makan taik dan penganut tegar komunis.

Tanpa Nama berkata...

anon 11:32 hanya menunjukkan kebodohannya. kalau tak ada fakta atau idea nak berdebat tak payahlah tulis komen. kalau beginilah mentaliti penyokong umno, payahlah aku nak undi BN pada PRU yang akan datang! sebab BN terdiri daripada sekumpulan orang yang bodoh dan sombong!