Ahad, 8 Februari 2015

PROJEK REMBAT DUIT






DANA 1MDB DI PULAU CAYMAN 

TIDAK DIBAWA PULANG

Hari ini akhbar Singapura, The Business Times melaporkan bahawa CEO 1MDB, Arulkanda Kandasamy mengesahkan wang berjumlah RM3 bilion dari Pulau Cayman tidak akan dibawa balik.

Ini bertentangan dengan kenyataan awal 1MDB yang mengesahkan bahawa wang tersebut telah dibawa balik setelah 1MDB dikecam kerana terlibat dalam urusniaga yang tidak telus di Pulau Cayman.

Tindakan 1MDB itu perlu diambil tindakan yang serius oleh Kementerian Kewangan dan Bank Negara Malaysia.

Saya sudah berkali-kali mendesak Bank Negara Malaysia mengesahkan sama ada dana itu betul-betul telah dibawa pulang atau tidak.


Kenyataan CEO 1MDB hari ini bukan sahaja menunjukkan pelaburannya bermasalah, lebih teruk ia memberi gambaran bahawa pengurusan 1MDB tidak telus dan menyembunyikan perkara dari rakyat.

Saya mendesak supaya satu siasatan segera dibuat oleh Bank Negara Malaysia berikutan pengesahan bahawa dana dari Pulau Cayman tidak kembali ke Malaysia.

RAFIZI RAMLI
Naib Presiden/Setiausaha Agung KEADILAN

7 Februari 2014





--------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tangkap mat monggol dan bik mama kerana telah mencuri duit rakyat.kepada melayu penyokong ketuanan melayu janganlah jadi barua dua ekor celaka tu.kah...kah...kah..

Tanpa Nama berkata...

Anwar dulu pun sebat duit rakyat. Berbillion juga masa jadi TPM dan Menteri Kewangan. Semua orang tahu. Pencacai Anwar buat2 tak tahu ke?.

Tanpa Nama berkata...

Kalo anwar makan dah lama kantoi lah mangkok. Maka umno pun cari mcm mana nak jatuhkan anwar adalah dgn cara memfitnah main bontot...

Budak mckk zaman duduk hostel ramai yg ketagih burit..x dapat awek, juboq pun jadi...janji lobang...x caya ? Tanya TT...
Kah kah kah