Isnin, 1 Jun 2015

SATU PENCERAHAN - SATU PERTANYAAN





TIDAK GUNA AKAL
Bukan saja di dalam Quran tiada shahadat " aku naik saksi Muhammad itu pesuruh Allah' bahkan tiada disurahkan atau disebut dengan jelas dan teratur apa dia 1. Rukun Islam dan 2. Rukun Iman.

Yang organise atau susun itu adalah para ulama, ketua mazhab dan banyak lagi peraturan kini mungkin oleh Jabatan agama yg kononnya mereka adalah pewaris Nabi yg boleh dipersoalkan dari mana mereka dapat kewibawaan atau authority untuk para pengikut gullible dan bangan mesti ikut yg mereka susunkan jika tidak mereka bukan pengikut Muhammad saw dan mereka yg berani sedikit menyoal akan dikenakan tindakan sewajarnya..

 Kita tidak disuruh ikut panduan ' first n foremost' dari Quran tapi lebih kepada Hadiths dan mereka atau bani Melayu dah 'dipaksa' sehingga takut mengguna akaliah sihat mereka untuk menyoal dan berfikir secara rasional dan terbuka apakah yg mereka ditelankan dek ulama selama ini yg banyak berdakwah karut-marut dan kini ada semacam banyak penglibur dakwah di kaca tv,radio, surau dan on SAJE NAK TANYA - JANGAN MARAH
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
on 5/30/15


-------------

1 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Sapo golak mencicit-cicit tengok Raja Lawak bodoso. Dongar ceramah Kazim cerita nabi kenduri dengan roti jalo dan orang entot-entot golak sampai jatuh peranakan tak apo.

Pawang Besar Melaya hobin kopalo jin kalau pocayo, bodoso. Tapi Penjinak Jin bawa jin naik bas ala "Rombongan Kak Limah" percayo tak apo.

Begitulah kito bawo ugamo kito ... macam bawo bas rombongan ko Port Dickson. Bilo sampai ko Port Dickson semuo pantai untuk mandi mando dah di buek resort. Pantai buleh digunokan untuk penghuni resort sajo.

Lopeh tu kito bawak rombongan ko Sungai Linggi untuk mandi mando. Sungai pun sungailah janji dapek mandi mando. Sungai Linggi ini kotor berlumpur dan mungkin ado saki baki taik khinzir zaman Isa dulu tapi tak po ... janji ahli rombongan tak mintak duit balik. Lagi pun yang bawa bas rombongan ini berkopiah, sepanjang jalan keset pasang lagu Arab sajo?.