Khamis, 30 Julai 2015

#KITA LAWAN - BANGUN MELAWAN






AKHIR NYA DUNIA INI

ADA LAH

MILIK ANAK MUDA




Malaysia selamat jika Najib ditangkap, kata #KitaLawan 

Penangkapan Perdana Menteri Najib Razak dan menghadapkan beliau ke mahkamah adalah hanya cara yang mampu menyelamatkan negara ini, kata sekretariat #KitaLawan.
Anggota #KitaLawan daripada pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Jingga 13, Fariz Musa berkata, integriti dan kredibiliti Najib kini memberi kesan kepada rakyat.
"Untuk selamatkan negara ini, tiada cara lain, Najib harus ditangkap dan diserahkan kepada undang-undang," kata koordinator Jingga 13 itu pada sidang media Sekretariat #Kita Lawan di Dewan Perhimpunan Cina Selangor dan Kuala Lumpur (KLSCAH) di Kuala Lumpur, hari ini.
Sehubungan itu, #KitaLawan turut menggerakkan kempen "Kita Lawan Najib" ke seluruh negara bermula 2 Ogos depan, bagi mengumpulkan sokongan menjelang Himpunan Bersih 4.0 yang dijadualkan berlangsung di ibu negara pada 29 Ogos.
Pada sidang media itu, #KitaLawan turut memberikan komitmen untuk bersama-sama Bersih dalam penganjuran demonstrasi tersebut.
"Kini semangat Kita Lawan kembali dihidupkan, satu-satunya ruang demokrasi yang tinggal perlu dipertahankan iaitu hak berhimpun secara aman demi menyatakan suara keramat suara rakyat," kata Pengarah Strategi Pemuda PKR Akmal Nasir.
Beliau berkata, kempen "Kita Lawan Najib" itu juga akan digerakkan ke seluruh negara bermula di Sabah diikuti Terengganu pada 7 Ogos, Kelantan dan Sarawak pada 8 Ogos, Perak, Melaka, dan Negeri Sembilan, masing-masing pada 14 Ogos, dan 16 Ogos, manakala 22 Ogos di Johor Baru.
"Tuntutan yang dikemukakan Bersih adalah jalan terbaik untuk keluar daripada kemelut politik perasuah-perasuah ini," katanya.
"Selagi ada ruang bersuara, kita perlu gunakan sebaik-baiknya untuk lawan rasuah, lawan kezaliman."
Setiausaha Pemuda PKR, Chang Lih Kang berkata, Najib sudah diberikan banyak peluang namun masih lagi enggan meletak jawatan sebaliknya mengambil tindakan terhadap mereka yang kritikal terhadapnya.
"Kali ini kami akan berikan sokongan padu sebab kita tiada pilihan, selain ke jalan raya, sebab Najib sudah diberikan banyak peluang.
"Tapi beliau bukan sahaja tidak letak jawatan tapi pecat mereka yang kritikal terhadap 1MDB," katanya, merujuk kepada syarikat pelaburan strategik milik Kementerian Kewangan yang kini dibebani hutang, 1Malaysia Development Berhad.
"Tiada pilihan lain, selain jalan raya untuk kita jatuhkan Najib, kita akan kerahkan ramai orang untuk Bersih 4.0," katanya.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/malaysia-selamat-jika-najib-ditangkap-kata-kitalawan#sthash.YgmCiw1b.dpuf

-
-------------

2 ulasan:

azam berkata...

Apa ni TT
kejap kata elok simpan najib
baru senang nak tewaskan BN
Baru boleh dakwa orang BN
kejap kata dakwa sekarang

Tanpa Nama berkata...

ADA BON BON

Ada Hantuuuuuuuuu........

Chabut....... Chabut....... Chabut......