Ahad, 2 Ogos 2015

DUIT SEDEKAH TOK ARAB








DUIT SEDEKAH 

JARiAH

Wang dalam akaun peribadi Najib bukan milik rakyat

 | August 2, 2015
Wang dalam akauan amanah PM adalah derma daripada penyokong parti yang tidak didedahkan identitinya.
PETALING JAYA: UMNO memberi kebenaran  Mohd Najib Tun Razak untuk mempunyai akaun amanah bagi pihak parti atas kapasitinya sebagai Presiden UMNO.
Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BN), Abdul Rahman Dahlan berkata, ia bukan perkara baru kerana mereka yang menyandang kedudukan itu sebelum ini juga mempunyai akaun yang sama.
“Saya hendak memberitahu bahawa UMNO mempunyai peruntukan dalam perlembagaan yang membenarkan presiden parti untuk mempunyai akaun amanah bagi pihak parti.
“Adalah tidak mustahil dan tidak memeranjatkan jika Presiden UMNO (ketika ini) dan Presiden UMNO terdahulu mempunyai akaun amanah bagi pihak parti,” katanya yang dipetik daripada ismaweb.net.
Jelasnya kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat perwakilan Pemuda UMNO Kubang Pasu, Menteri Kesejahteraan Bandar dan Kerajaan Tempatan itu menerangkan wang yang berada di dalam akaun amanah berkenaan bukan milik 1Malaysia Development Berhad (1MDB) atau duit rakyat.
“Apa-apa derma diambil daripada dahulu hingga sekarang oleh UMNO tidak ada kena-mengena dengan wang rakyat. Ia adalah derma daripada penyokong-penyokong parti. Jika dia ada wang dan hendak membantu parti, itu adalah hak individu dan bukan wang 1MDB,” katanya.
Jelaskan lagi, pembangkang tidak perlu tahu sumber yang diperolehi dalam akaun berkenaan kerana tiada undang-undang yang mewajibkan mana-mana parti politik mendedahkan nama penderma mereka.



KAH KAH KAH
woit
duit ni mesti
dari tok fakir arab
najib jumpa di saudi
jumpa depan masjid
tok arab ni nak sedekah jariah

DUIT ARABLAH

---------------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Rahman dahlan jenis manusia apa pun tak tahu lah. Mungkin species babi kot. Jilat mengampu teramat sgt. Memalukan isteri dan anak2 beliau saje...anak2 kena ajuk... Ckp ayah kaki bodek. Keturunan babi hutan

Tanpa Nama berkata...

BAHALOL betul

Budak Sepilok kat KL ini ada otak KELDAI ke???

Kenapa cakap cakap BODOH macam Rakyat akal bodoh macam dia

Kepala Otak !!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Dulu ada Ahmad Maslan....sekarang ni ada Rahman Dahlan pulak...berapa agaknya pointer dia ni?

DIDI KOTA BELUD berkata...

Dio ni asal tuaran...tanding kota belud..sana banyak miskin tegar..sinun tuaran banyak cerdik wifi..kota belud bagi wifi 1 gig..tu yang dia buli menang..ini namanya dia ni MP tumpang..takder daerah nak si pengampu ni..mukapun cam kimak dah aku nengok..mcm bacacing sudah mata aku ...tu yang kono balas budi tu..tarik sikeruak masuk kabinet...kana pugai kelulut sudah sinajib...nantilah..aku balik...ni dua ni target aku untuk dijatuhkan...itu janji....

Tanpa Nama berkata...

Kah Kah Kah... Rahman Dahlan bukan dari Sepilok! Sepilok tu kat Sandakan! Rahman Dahlan dari Kota Belud! Dekat Kota Kinabalu! Kira asal orang bandar jugalah!

Tapi inilah menteri paling kelakar dalam kabinet Najib! Betapa tidak jawatannya ialah Menteri Kesejahteraan Bandar dan Kerajaan Tempatan! Namun sesiapa yang pernah pergi ke Kota Belud akan mendapati inilah bandar yang paling tidak sejahtera!

Betapa tidak, lembu-lembu boleh lepak di tengah bandar Kota Belud! Tahi lembu pula bersepah-sepah di sana sini! Memang terasa loya nak makan minum kat sesetengah restoran kerana terhidu bau tahi lembu! Pendek kata memang bandar Kota Belud tempat asal Rahman Dahlan kurang sejahtera! Tapi Rahman Dahlan adalah Menteri Kesejahteraan Bandar!

Nota kepada Rahman Dahlan: Kasi sejahtera dulu itu bandar Kota Belud bah!

Orang Sabah