Jumaat, 25 September 2015

GUMBIRA KAH KAH KAH







TAK PERNAH

RASA MALU


Persepsi memalukan terhadap Malaysia

September 24, 2015
Isu 1MDB dan siasatan yang dijalankan oleh Biro Penyiasatan Persekutuan Amerika Syarikat (FBI) seperti dilaporkan oleh New York Times dan dipetik oleh beberapa pemberitaan di merata dunia telah memberi persepsi negatif terhadap Malaysia.
Berita 1MDB menjangkau seluruh dunia
Isu 1MDB yang dilaporkan oleh New York Times sedang disiasat oleh Biro Penyiasatan Persekutuan Amerika atau FBI telah menjadi tajuk berita di seluruh dunia. New York Times (NYT) melaporkan inkuiri yang dibuat oleh Jabatan Keadilan Amerika Syarikat bukan hanya menyiasat Najib tetapi juga Riza Aziz, anak tiri Najib dan ahli perniagaan Jho Low yang dilaporkan mempunyai hubungan dengan Najib, Rosmah dan 1MDB.
Bulgaria News memaparkan imej Najib dengan memetik berita WSJ yang Najib sedang disiasat FBI. Berita Thailand memetik media US akan perkara yang sama. Begitu juga pemberitaan di Vietnam, Spanyol, Korea dan WSJ edisi Jepun memetik laporan tentang penyiasatan FBI terhadap 1MDB. Chinese News membawa tajuk FBI Menyiasat Najib yang mengujudkan dana 1MDB.
Pemberitaan di Russia membawa laporan FBI sedang menyiasat penggubahan wang haram melalui 1MDB. Russian LOL menyelitkan berita Najib dan 1MDB di bawah tajuk ‘Switzerland cannot decide what to do with the money of dictators’. Pemberitaan yang kebanyakan diambil dari laporan New York Times itu telah menjadi berita di 10 buah Negara di dunia. Ini belum lagi kesan dari internet dan media elektronik yang menjangkau ke seluruh dunia.

KAH KAH KAH
woit
malaysia malu?
kah kah kah
nak malu apa
mustahil malaysia malu
malaysia bukan orang
apa  nak di malukan
kah kah kah
bukan malu tapi gumbira
bila dengar berita FBI
berita najib disiasat FBI
kah kah kah
bukan malaysia gumbira
tapi orang ramai gumbira
kah kah kah

GUMBiRA

------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bila Mat Bahalol nak jumpa bebudak FBI tu????

Mat Bahalol ada IMMUNITY kan....

Tanpa Nama berkata...

Ini mesti kerja yahudi, atau anwar yg jd talibarut yahudi atau cina dap yg terdesak nk jd piem malasyia. Kah kah kah....najib mana ada kemaluan, kemaluan dia dlm lobang tokey berkin