Isnin, 7 September 2015

JENG JENG JENG





KOMENTAR
fakta yang amat penting disini
ialah mesyuarat tergempar 
pegawai tinggi kerajaan
membincangkan masalah negara
dihadiri oleh  rosmah mansor
kenapa rosmah ada sama
apa peranan rosmah?



Hamid: Adakah saya ditukar kerana berada di rumah Gani?

Bekas timbalan pengarah Cawangan Khas PDRM Abdul Hamid Bador hari ini mengakui bahawa beliau berada di rumah bekas peguam negara Abdul Gani Patail untuk mengadakan "satu perbincangan" dua malam sebelum Gani dipecat.
Mendedahkan perkara itu dalam kenyataannya hari ini, Abdul Hamid bertanya kepada Menteri Dalam Negeri  Zahid Hamidi jika kunjungannya ke rumah bekas peguam negara itu menyebabkan beliau ditukar ke Jabatan Perdana Menteri (JPM).
"Saya mengaku bahawa memang saya berada di rumah  Gani Patail hampir sejam setengah, dua malam sebelum beliau dipecat di mana banyak perkara telah dibincangkan.
"Saya mengaku bahawa di masa lalu Gani Patail sering meminta pandangan Cawangan Khas dalam banyak isu atau kes tertentu khususnya yang mempunyai implikasi terhadap keselamatan negara.
"Jika fakta inilah yang dijadikan alasan oleh  Zahid Hamidi untuk menghukum saya, maka kejamlah beliau. Tidak sedarkah beliau bahawa saya ini seorang pegawai berkarier dalam PDRM dan bukan macai politik?" soal Abdul Hamid dalam kenyataan medianya.
Abdul Hamid bagaimanapun tidak menjelaskan butiran perbincangan beliau dengan Gani di rumah bekas peguam negara itu.
Beliau turut bertanya Zahid sama ada pertukarannya itu dibuat dalam "mesyuarat tergempar" yang dipengerusikan oleh  Najib Razak dan dihadiri isterinya Rosmah Mansor, Zahid dan beberapa pegawai tinggi kerajaan yang lain.
"Jika benar, amatlah hina diri ini saya rasakan," katanya yang bertugas di Cawangan Khas selama 37 tahun.
Malaysiakini cuba menghubungi pembantu Najib, Rosmah dan Zahid bagi mendapatkan respon berhubung dakwaan itu.
Abdul Hamid turut meminta supaya Zahid menjelaskan berhubung pertukarannya ke JPM yang dianggapnya "luar biasa" memandangkan perkara itu disampaikan oleh Zahid secara lisan kepadanya.
"Saya ingin jawapan dari Zahid Hamidi sendiri... Oleh kerana beliau yang memaklumkan secara lisan kepada saya tentang pertukaran tersebut, maka sudah tentu beliau tahu sebab-musababnya," katanya.
Perkhidmatan Gani sebagai Peguam Negara ditamatkan pada 27 Julai lalu. Pemecatan itu dilakukan selepas Gani didakwa merangka kertas pertuduhan untuk mendakwa Najib kerana merasuah.
Gani bagaimanapun kekal senyap berhubung dakwaan tersebut. Penggantinya Mohamed Apandi Ali bagaimanapun menafikan wujudnya kertas pertuduhan itu dan mendakwa kertas pendakwaan palsu berhubung jenayah Najib itu menunjukkan adanya usaha untuk menggulingkan kerajaan.

KAH KAH KAH
woit
gwa sudah cakap
lu tak caya
itu pelempuan gemok
bikin hura hara satu negara
itu pelempuan ada manyak bomoh
lu tak caya
bukan gwa bikin cerita
ini madey yang bikin belita
kah kah kah
hancur negara ini
kerana saekor betina gemok

BADAK BETiNA

-----------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

BON BON

Ada BON BON

Chabut..... Chabut..... Chabut....

Ada Hantu!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Grigori Yefimovich Rasputin (lahir 10 Januari 1869 – meninggal 29 Desember 1916 pada umur 47 tahun) adalah seorang bomoh yang menjadi legenda Rusia pada masa-masa akhir Dinasti Romanov. Rasputin memainkan peranan penting dalam pemerintahan Tsar Nicholas II dan isterinya Tsarina Alexandra.

Sebagai bomoh peribadi kepada Tsarina Alexandra, Rasputin banyak membuat keputusan dalam pemerintahan Rusia diwaktu itu. Rasputin akan menasihati Tsarina yang kemudian akan mengeluarkan perintah berdasarkan nasihat2 tersebut kepada Tsar dan pembesar2 negara.

Kebencian rakyat kepada keadaan sedemikian membawa kepada kejatuhan Dinasti Romanov dan kemenangan Revolusi Bolshevik pada tahun 1917.

Deja Vu, Malaysia 2015?