Khamis, 10 September 2015

MAT SOTONG







FACE BOOK




"Saya tidak hairan kalau satu hari, samseng ah long pun akan menggunakan janji talak tiga ke atas mereka yang terdesak kewangan.
Bahkan saya tidak hairan kalau anak-anak keluarga mangsa akan memijak-mijak gambar Presiden Pas! Merancang talak tiga adalah lebih mudarat daripada memijak-mijak gambar Haji Hadi!
Mengesahkan baiah talak tiga akan menambah masalah lagi bagi umat dan dakwah secara keseluruhan tetapi akan menguntungkan sebuah parti politik.
Islam mewajibkan bersifat ihsan bila sembelih ayam. Kita dilarang menayangkan pisau depan mata ayam. Adakah kita bersifat ihsan dalam isu baiah talak tiga ini dalam 'menyembelih' ahli-ahli parti?
Institusi keluarga adalah tonggak jemaah Islam. Seorang anak wajib meminta izin kedua ibu bapanya untuk keluar berjihad. Adakah baiah talak tiga menghormati institusi kekeluargaan?




-------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Cakap cakap TALAK dan BAIAH ini jangan jangan SI TOLOL ini nak warning kot ; sendiri nak BINI MUDA BARU dan PENUH QUOTA kata pada orang lain pulak

Ini kan TOK ULAMAK AL TOLOL AL IKANG kan...... Selagi SERBAN boleh jaja jaja , selagi itu ada MASYOOK MASYOOK MASYOOK....

Sendiri KENTOT kata ORANG LAIN PULAK!!!!!

Apa orang orang Terengganu sifat macam ini ke???????

Tanpa Nama berkata...

Mereka tu berhajat besar nak jadi cina buta kut, boleh dapat entot bini orang yg diceraikan dgn talak tiga kemudian PAS balik kat sisuami tersebut. Duit dapat, entot pun dapat...sapa tak nak???