Rabu, 4 November 2015

ADA DALAM QURAN








        EZI DAN JAI

 

       DALAM QURAN
Perkataan "anjing" di sebut dalam Quran!!! Biar betul... bukankah "anjing" itu Haram kata UlarSemak? 

http://www.masjidtucson.org/God/animals/dogsbeyondtraditionalislam.html 7xPemuda Mukmin yang lari sembunyi dalam Gua (Al-Kahf), depa pun bela anjing!!!! OK pun... tak Haram pun... Tuhan gunakan perkataan "anjing mereka". 

Anjing tidur sekali selama 300+9 tahun dalam gua (18:25). (Kenapa 300+9 tahun, kenapa tak 309 terus? Ada hikmah, 300 tahun masihi = sama dengan 309 tahun Hijrah). Kata Fu%$tua (Hadis), malaikat tak masuk dalam rumah/gua kalau dalam tu ada anjing??? Tapi Quran Ayat 18:18, "we" malaikat-malaikat golekkan iringkan pemuda-pemuda itu kiri kanan dengan anjing mereka di celah-celah mereka.

 Ayat 18:22 tak perlu untuk sebut anjing tu, tapi TUHAN nak sebut juga. Agak-agak apa Hikmahnya ya... Quran vs Hadis [47:24] Why do they not study the Quran carefully? Do they have locks on their minds? Percanggahan - pilih la... [5:4] They consult you concerning what is lawful for on TAHNIAH SANG ANJING
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/3/15





-------------

10 ulasan:

Unknown berkata...

Mereka tidak bela anjing. Dalam perjalanan nak tinggalkan negara tu untuk selamatkan iman, mereka berserempak dengan anjing dan anjing titu pun mengekori mereka. Bila perasan anjing mengekori mereka maka anjing itupun dihalau beberapa kali supaya tidak mengikut mereka. Namun akhirnya dibiarkan saja anjing itu mengikut mereka, bila malam cari perlindungan dalam gua, anjing itu duduk menjulur hadap pandangan luar muka pintu gua. Anjing ini bakal ditransformasikan sebagai malaikat dan dijadikan sebagai ahli syurga hanya kerana mengikut orang yang nak selamatkan iman mereka dari pemerintah yang zalim.Apatah lagi orang yang belajar ikut dakwah cara nabi !

Tanpa Nama berkata...

Tak berani nak ulas...kena tanya tuan guru bertauliah...zaman kahfi tu zaman nabi muhamad ke??

Tanpa Nama berkata...

Good one...most 99.9999% hadiths or the so-called as-sunnah contain nothing but lies, rubbishes...not forgetting of course the sex things.

Tanpa Nama berkata...

Parti lebai joker lidah terjelir-jelir macam anjing nak jadi penasihat.

Hari tu aku pergi makan kenduri, punya panjang tok imam baca doa dalam bahasa arab satu apa pun aku tak paham. entah dia doa nak tambah bini aku pun tak tahu. aku aminkan aja. dalam doa tu aku terdengar perkataan syuhada. maka tahulah aku dia mendoakan kepada para pejuang islam.

lalu aku terfikir. pejuang ni mati kerana menegakkan keadilan dan melawan kesombongan. harus diingat kesombongan bererti menolak kebenaran.

puluh tahun parti lebai joker melalak nak undang2 islam lansung tidak dipeduli tapi kita juga hormati kerana ada pejuang yang mati dan pekerja yang diberhentikan kerana berjuang bersama parti ini. tiba-tiba tuan guru joker minta nak jadi penasihat? ini memang joke yg kelakar.

tolong bagi tahu tuan guru joker. sekarang ni aku dah susah nak cari racun tikus. berpuluh kedai aku geledah tak jumpa. akhirnya aku dapat tahu nak jual benda tu kena ada lesen/permit. setiap minggu aku kena bersihkan tahi tikus. aku ni seorang yang penyayang tidak sanggup membunuh dengan kaedah kejam.

Beli dadah lebih mudah dari beli racun tikus.
Mohon tuan guru joker datang rumah aku tolong tangkap tikus boleh tak?

terima kasih TT.

Tanpa Nama berkata...

Anjing ini TAAT

Tak sama macam bebudak bahalol sanggup pecah amanah dan tak taat hanya tuk BILYON BILYON

Anjing tak kenal BILYON tapi FRIESKIES harga nya udah Sepuluh Milyon....


Ha ha ha ha ha

Bela BADAK saja murah , dalam kolam ikan keli

Tanpa Nama berkata...

Oh..baru tau rupanya ada cerita anjing dalam Quran...lama dah orang lain tau...Nabi lagi tahu...Nabi yang bacakan Quran...Hadis Nabi pun ada sebut pasal anjing...Apa pasal pulak Hadis vs Quran? Kalau Hadis vs Quran? Kedua-duanya tak boleh pakailah...ngok...

Tanpa Nama berkata...

Kalau "Hanjing" yg dok perabis rembat harta rakyat tu apa hukum dia?
hahahahaha

Nazrio berkata...

Allah tu utk umnQ jer ...Quran tu allah's word lu jgn keLiru kan pikiran keLing Dan lawan kot~mehkamah... umnQ mesti ado sobab ...Sebab Quran pn dia yg punya...

Tanpa Nama berkata...

Siapa kata bela anjing dan pegang anjing haram, dia haram jadah. Ada quran buat bantal. Kalau makan daging babi itu haram, daging manusia haram atau halal? Kalau haram, manusia dan babi itu ada persamaan.
TT... kipidap...kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

Aku istifar banyak2 pasal terbaca ayat2 setan kau. Selalunya aku menghormati hak bersuara walau aku tak suka hujah dia. Tapi ayat kau menghina asas iman aku yakni al hadis tidak aku terima sama sekali! Walau kau kapir sekali pun kau tiada hak menghina hadis yang datang dari nabi kami Muhammad Saw.

Kau siapa? Sila bertaubat nasuha kalau kau Islam. Aku adalah ahlil sunnah yang hidup dan matiku tidak mungkin berpisah dengan keyakinan terhadap Al quran dan Al hadis.