Jumaat, 20 November 2015

LAGI KESAH TOK AJI







CERiTA PAK AJi 

TAK ABiS ABiS


Akmal dedah lagi 'pembaziran' Yapeim

SUNGAI BESI -  Tidak gentar dengan tindakan saman ke atasnya, Pengarah Pusat Pemantauan dan Pendedahan Maklumat Kebangsaan (Now), Akmal Nasir hari ini mendakwa wang Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (Yapeim) turut dibelanjakan untuk satu program di Australia.

Melalui satu sidang media yang diadakan di Pejabat Now pagi ini, Akmal mendakwa pihaknya telah menerima satu lagi dokumen yang menunjukkan bahawa dana Yapeim telah digunakan untuk program di Brisbane, Sydney dan Melbourne, Australia.

Akmal berkata, program yang berlangsung pada 16 April hingga 26 April 2014 itu diberi nama 'Promoting Islamic Values In Multi Culture: Future & Challenges' yang melibatkan jumlah peserta seramai 50 hingga 70 orang.

Dakwa Akmal, terdapat empat agensi Yapeim terlibat untuk menjayakan program berkenaan termasuk Yayaaan Pembangunan Anak Yatim/Miskin (Pemangkin);  Yapeim; Institut Penyelidikan dan Perundingan Yapeim ( Input) serta Ar-Rahnu.

"Berdasarkan dokumen 'Anggaran Perbelanjaan dan Agihan Mengikut Agensi Program Kembara Santun 2014'  pembiayaan melalui Pemangkin adalah sejumlah RM73, 000; Yapeim RM106, 840; Input RM25, 215 dan Ar-Rahnu RM12, 650 iaitu melibatkan anggaran keseluruhan perbelanjaan sebanuak RM218, 505," katanya.

KAH KAH KAH
woit
mula mula main golf
lepas tu gi shopping
lepas tu nak first class
kah kah kah
baru ada kelas
hang ingat pak aji
tak ada taste
hang ingat mak aji
tak ada taste
kah kah kah

HiGH TASTE

-------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Allah Maha megetahui lagi Maha mendengar keluhan rakyat miskin yang berhak menerima hak mereka tapi urus tadbir telah salah gunakan kuasa maka dengan tidak diduga rahsia kemungkaran pengurus tadbir ini terbongkar jangan salahkan siapa yang membongkar tapi ambillah iktibar bagi membetulkan yang sudah terlanjur berlaku,sebagai contoh yang Allah hendak tunjukkan kepada kita jika sesorang membunuh dan sipembunuh akan cuba melupuskan mangsa bunuh itu dengan pelbagai cara seperti tanam dengan membalut simen dilobang yang dalam tapi dengan Kuasa Allah hanya menghantar lalat saja bagi mengesan mangsa yang dibunuh itu,dan begitulah juga dengan isue salah guna wang zakat ini ,kita maknusia hanya mampu sembunyikan tapi denga Kuasa Allah dan do,a dari orang yang sepatutnya menerima mak terjadilah perkara ini maka jawablah nanti dimahkamah Allah,amiiiin!

Tanpa Nama berkata...

Jika salah jadi fitnah (tp lengkap dokumen semua ni) jika betul maka sebaiknya letak jawatan sebb kat dunia mungkin title menteri agama bleh lepas lagi tapi kat akhirat belum tentu....jumpa dgn 500K penyumbang derma utk YAPEIM di padang mahsyar nanti....nak kata tak faham agama...menteri agama nauzubiLLAHiminzaalik....betullah sabda baginda s.a.w...dunia dah akhir zaman

Tanpa Nama berkata...

YAPEIM O YAPEIM, terdengar cerita dan ura2 SIR RICHARD BRANSON owner of VIRGIN AIRLINES akan melancarkan charter flight ke angkasa lepas. Tak terbayangkaH didalam minda CEO YAPIEM DAN MENTERI yang menjaga YAPIEM "TERINGIN " untuk menganjurkan" KURSUS KAHWIN' diangkasa lepas atau pun dah sediakan" kertas kerja yang masak'untuk keangkasa lepas dan menganjur dan menghadiri kursus kahwin. TUAN TT DAN SAYA akan meminta sokongan kuat atau surat recommendation dari PIEM NAJIBGOR ATAU DPIEM atau BIK MAMA UNTUK MENJADI ORANG2 YANG PERTAMA menjalani kursus kahwin diangkasa lepas.Nanti kami akan dapat melahirkan generasi2 baru berfikiran saperti TOK AJI JAMIL DAN JANGAN LUPA BAWA LOYER SHAFIE ABDULLAH BERSAMA.

Tanpa Nama berkata...

High Taste pulak

Orang High Taste nih kalau NGENTOT macam Anjing kat Tepi Jalan Pon Jadi OK

Dah buat DOGGIE ke ??????

Mesti buat Business Class ada banyak Space OK

Datok SORRY bukan MAKESOME tau...

Standard lah Otak Melayu. Bahalol.

Tanpa Nama berkata...

nak perhabis duit saja...lain takdak. pi lah bantu orang yang kau patut bantu, wahai pimpinan YAPEIM dan Pak Menteri. Tak malu dan takut pada Allah ka?