Selasa, 26 Januari 2016

ADA LEMBAGA DI TABUNG HAJI









JENG JENG JENG
AKAN MELEDAK
AKAN TERBARAI


 

Syed: Zeti harus yakinkan orang ramai TH tiada masalah

January 25, 2016
Sekiranya TH perlu mencairkan aset - termasuk menjual saham - itu akan mengakibatkan rasa cemas dalam pasaran saham
.
 KUALA LUMPUR: Seorang penganalisis politik membangkitkan desas-desus yang mendakwa lima peratus pencarum Tabung Haji mengawal 75 peratus dana berjumlah RM57.9 bilion.
 
Menurut desas-desus itu, kata Syed Akbar Ali melalui blognya, OutSyedTheBox, sejumlah RM43.4 bilion itu adalah daripada pelabur institusi yang mencarum wang bukan untuk menunaikan ibadah ke Mekah.

“Pelabur institusi itu mahu mengaut pulangan kewangan daripada pelaburan mereka.”

Justeru, para pelabur institusi itu akan menarik keluar pelaburan RM43.4 bilion itu sekiranya TH tidak boleh mengisytiharkan dividen atau “tiada wang” untuk membayar dividen.

“Ini bermakna simpanan akan mengecut kepada hanya RM14.5 bilion.”

Maka, soal Syed, mampukah TH membayar balik RM43.4 bilion wang pelabur institusi itu sekiranya mereka memilih untuk mengeluarkan pelaburan mereka, sekiranya TH tidak punyai wang untuk membayar dividen tahun ini.

“Bagaimana TH mahu menyakinkan 95 peratus makcik dan pakcik supaya jangan mengeluarkan RM14.5 bilion mereka?”

“Sekiranya TH perlu mencairkan aset – termasuk menjual saham – itu akan mengakibatkan rasa cemas dalam pasaran saham.”


KAH KAH KAH
woit
kah kah kah
ini baru jelas
ini baru terang
ini baru faham
kah kah kah
bila tak ada dividen
pelabur tarik duit keluar
kah kah kah
kosong tabung haji
sah soheh betul
ada lembaga ditabung haji
kah kah kah
0
MELEDAK OOO




-----------

8 ulasan:

mansor berkata...

asal ada orang UMNO , mana2 institusi terus berhantu, yg kukoh akan bankrap....pemimpin UMNO umpama kera diberi bunga....

Tanpa Nama berkata...

Bos tabung haji orang minyak, licin mcm belut, hitam mcm bontot kuali, waktu mlm masuk kampung mmg invisible, nk entot mak dara x siapa yg kenal, nk jadi mcm toyol pun boleh...mmg x boleh cekup punya

yen uchop berkata...

Tak pa lah, biaq pi lah - pinjam kata kata keramat warisan perdana menteri pertama bani Melayu. Biaq pi lah, kalu buat keluaq tabung haji nak simpan manapun serupa saja. Mereka buat biaq mereka tanggung dosa , bani melayu.

Tanpa Nama berkata...

mula gagau yapeim.........
la ni sodok Tabung Haji........
haramjadah...........

Tanpa Nama berkata...

Meati lah lahap habis

Bukan duit sendiri kan

Budak Bahalol boleh buat MAGIK ke ????

Makin papa kedana Melayu Melayu KEDEKUT

Ada Bilyon Bilyon lagi boleh MAGIK

panglimo potaseh berkata...

Apabila tokoh falsafah Saudara Kassim Ahmad menyatakan secara simbolik melalui sajaknya "Sidang Roh" yang tuhan sudah mati. Maka riuh rendah lah para Igamawan mengutuk dan mengkafirkan Saudara Kassim.

Perlakuan TH, sebuah institusi yang bermirip keigamaan, bermain duit dengan menabong kunon untuk mendapatkan tiket ke sorga .. akhirnya pecah lobang dara nya, pabila rupanya 5% peratus penabung letak duit RM44 biliyun atau 3/4 daripada jumlah tabungan untuk tujuan makan faedah atau bunga atau secara kafirnya makan riba tahunan, takde niat pun nak buat aji..

Perlakuan TH ini mengambarkan pelakunya tak sedikit pun takut pada kuasa Allah .. seolah-oleh mereka anggap Tuhan sudah mati .. takde apa nak ditakutkan .. "duit" itulah tuhan yang sebenar. TH sewenang guna nama igama untuk tarik pelaburan .. para igamawan pun tak cakap apa-apa .. seolah-olah sajak Pak Kassim lebih berdosa daripada perlakuan TH.

Tanpa Nama berkata...

rilek nanti AG akan umum juga TH no problem . semua kong kali kong sandiwara terbaik bagi tahun 2016 dan sampai bila nak perbodohkan rakyat lagi

Tanpa Nama berkata...

Keling penarik kete jg bosss...oppssss...eeeee