Ahad, 31 Januari 2016

PERTANDINGAN RASUAH








SYEMBARA

RASUAH ANJURAN

SASTERAWAN

BANI MELAYU



Novel Pantai Kasih: PENA minta SPRM 'masuk'

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia diminta menyiasat sama ada pemilihan naskhah Pantai Kasih sebagai bahan pembelajaran di sekolah dibuat mengikut prosedur sepatutnya.

Setiausaha Agung Persatuan Penulis Nasional (PENA) Syed Mohd Zakir Syed Othman berkata dia dimaklumkan bahawa naskhah karya Azmah Nordin itu pada asalnya tidak tersenarai untuk dinilai panel pemilih.

Justeru, katanya, kemunculan judul itu di peringkat kemudian menyebabkan wujud tanda tanya.

“SPRM perlu menjalankan siasatan bagi membersihkan kalau ada penyelewengan,” katanya kepada Malaysiakini di Rumah PENA, Kuala Lumpur hari ini.

 

KAH KAH KAH
woit
terok bani melayu
rasuah dah jadi barah
sampai sastera pun rasuah
nak cetak buku pun rasuah 
nasib baik akademi nobel
jauh di sweden
kah kah kah
kalau tidak mesti ada
percubaab rasuah
kah kah kah
kerja seni makin cekai
kenapa tak buat
pertandingan rasuah
kah kah kah
0
MAKiN TEROK



-------------

5 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Tiap kali masuk Menteri Pendidikan yang baru .. maka tiap tu lah nama peperiksaan di tukar .. contoh nya bila Malikul masuk, maka PMR tukar jadi PT Tigo, setiap perubahan makan kos dua, tiga biliyun .. banyak tu .. kalau 10% di sumbatkan dalam tombolok kroni dah berapa tu .. dua, tiga ratus juta siot .. cilaka betul.

Ni dengar cerita, Menteri Pendidikan yang baru pun nak tukar silibus .. lantak kau lah .. jangan lah anggap tuhan tu dah mati.

Bak kato Ostad Asri makan rasuah tu lobih bosa doso dari makan semangkuk sop babi .. masalah nyo Montori kito 90% Eslam, montori ni tak makan babi .. sobut babi jo dah goligoman camno nak makan babi. Tapi kalau SPRM tak dapek cokau Si Pemakan rasuah apo lak hukuman nyo ostad.

Nasrudin Abd Shukor berkata...

Agak agak laaa khairudin ayip...takkan day jadi mb(mat bahlol) jugak...

Tanpa Nama berkata...

ManA boleh percaya bebudal LAHAP BUTA nak tangkap PELAHAP ?????

Semua nya LAHAP FREE saja kan


Mana ada kerja jujur pon

BILYON BILYON jugak tekak nya

Tanpa Nama berkata...

Rasuah Cup


Malaysia bakal jadi juara dunia jika ada Piala Rasuah....
The Rasuah Cup...kakaka
Memang terkenal ,pakar , hebat dan unik dari segi rasuah.



Tanpa Nama berkata...

..unik..licik..smpai ke cucu cicit..lagi hebat lembu ijat duk kat kondo..puiii..