Selasa, 5 Januari 2016

RIBU RIBU HILANG KERJA








NASiB BAIK

MINSIDER ADA

KALAU TIDAK

SEMUA MATi

DALAM GELAP

KOMENTAR
berita hilang kerja ini
tidak dilapor oleh tv
tidak dilapor oleh rtm
tidak oleh utusan
tidak tidak tidak
nasib baik kita ada
portalmalaysian insider
portal malaysiakini
kalau tidak kita
buta maklumat
kita dalam kegelapan
peranan portal berita
memberi pencerahan


20,000 hilang kerja tahun lepas, kumpulan majikan ramal 2016 lebih perit


Lebih 20,000 pekerja pelbagai sektor diambil secara berlebihan setakat September tahun lalu, kata Persekutuan Pekerja Malaysia (MEF), petanda cabaran bagi syarikat besar pada tahun ini.
Tanpa petanda peningkatan ramalan ekonomi suram, Pengarah Eksekutif MEF  Shamsuddin Bardan berkata, trend itu menunjukkan ia akan berterusan sehingga 2016, dengan lebih banyak pekerja diberhentikan dan syarikat gulung tikar.
Sebagai perspektif, dilaporkan lebih 10,000 pekerja diberhentikan pada 2014.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/selepas-pemberhentian-pekerja-berganda-2015-kumpulan-majikan-ramal-tahun-me#sthash.crQTR4mx.dpuf

KAH KAH KAH
woit
ramai hilang kerja
selama ini kita tak tahu
tak ada berita langsung
dengar juruterbang MAS
hilang kerja
kalau hilang kerja
ertinya hilang pencarian
ertinya tak ada duit
ertinya hidup susah
woit
tahun 2016 ini dah mula
makin terok lagi kut
kah kah kah

HiLANG KERJA

-----------

4 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Hilang kerja dapat brim .. tima kasih kerajaan .. teng keyu Najib .. dgn brim ni lah Pok Chik dapat bayar bulanan rumah, kereta, pegi umrah, holiday, entot kat Bukit Bintang .. eh sori salah skrip plak.

Tanpa Nama berkata...

Juta Juta rakyat tak ada kerja tu masalah kecil lah

Kan ada BILYON BILYON

Bagi saja BR1M bulanan sepuloh rengget semua senyap jugak sokong Mat Bahalol

Yang tak ada kerja bahalol lah , pergi tanam kangkong jual pasar malam pon boleh dapat duit serengget dua

Dah tahu BEWAK HIDUP , di dokong lagi apa hal nya ????

Nazrio Dond DoLLa berkata...

kita x perLu berkerja,
kajaang perpaduang sudah
angkut pati, angkut bangLar
kita x perLu kerja
maLah kongkek pong X perLu
biar bangLar saja kerja,
biar bangLar jer kongkeK
cewek-cewek indon
kita boLeh simpan
barang kita
daLam seLuar safeLy

Johar Tumin berkata...

Ka..ka...dulu udah kata jangan pancing dacing...
Skrg ni...macam macam berlaku...
Dacing dah senget mencecah lantai