Sabtu, 6 Februari 2016

JUAL AGAMA








PAK PANDiR

opps.. sori

PAK PANDi


Adakah serangan Dr Mahathir berlandaskan ajaran Islam, soal peguam negara

Selepas menelan pelbagai serangan Mahathir Mohamad, Peguam Negara Apandi  hari ini membalas balik dengan mempersoalkan adakah kenyataan bekas perdana menteri itu mengikut landasan ajaran Islam.

“Beliau berhak beri pandangan tetapi saya ada keraguan sama ada apa yang beliau cakap mengikut ajaran sebenar Islam atau tidak,” kata Apandi kepada The Malaysian Insider menerusi mesej Whatsapp.

Peguam negara akhirnya bersuara buat pertama kali selepas pengumuman minggu lalu mengenai “tidak ada bukti mencukupi” untuk merangka pendakwaan terhadap NaJIB berhubung skandal kewangan

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/adakah-serangan-dr-mahathir-berlandaskan-ajaran-islam-soal-peguam-negara#sthash.OfD2oUZd.dpuf


KAH KAH KAH
woit
kah kah kah
gunakan agama pulak
kah kah kah
rekrut allah pulak
kah kah kah
tak payahlaaa
allah tak campur hal
manusia diberi kebebasan
kah kah kah'
nak menipu ke
nak membodek ke'
nak cakap  bpohong ke
nak cium tyangan ke
'allah tak ambil pot lagi
janganlah bila terdesak
guna nama allah
letih bani melayu

JUAL AGAMA 

----------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Agama adalah objek paling ampuh untuk membodohkan manusia yg ditindas dan cuba melawan. Bagi yg berkuasa, agama adalah alatan abadi untuk menyelamatkan kedudukan dan kekayaan serta kesenangan mereka.

Sebab itulah raja2, sultan2, pembesar2, penguasa2, ketua2 jabatan, pengurusan2 syarikat swasta amat sayang dengan agama. Ini agama adalah alatan paling ampuh untuk membodohkan dan mengawal orang2 bawahan yg cuba menegur mahupun melawan.

Secara asasnya, professionalism dan demokrasi yg dihebohkan, kononnya menjaga keamanan orang2 bawahan juga golongan pekerja, tidak mampu untuk membodohkan orang bawahan juga golongan pekerja. Maka ayat2 agama dipetik dan digunakan untuk menakut2kan golongan bawahan demi nafsu besar golongan atasan dan penguasa ini.

panglimo potaseh berkata...

Haiya kalu cam tu .. olang china kapir laknat pon melandaskan Islam bole ka .. bole masuk seluga ka .. melandaskan apa dia elti aaa .. apapun - Selamat Xongheefatchai tapi berlandaskan Islam .. ok aaaa.

Tanpa Nama berkata...

Apundek jual agama ke

Nak tengok pundek kena katam buku buku dulu ke

Pundek saja