Isnin, 25 April 2016

ARUL NAK CABUT LARI





ARUL MULA

CAKAP BENAR

ARUL MAHU

BERHENTI

NAK CABUT LARi

FBI SUDAH

MARI MARI




Arul: Kemungkinan penipuan, kerjasama dalaman 1MDB


Presiden dan Pengarah Eksekutif Kumpulan 1MDB, Arul Kanda Kandasamy mengulangi kemungkinan berlaku ‘penipuan besar-besaran’ dan ‘kerjasama dari pihak dalaman’ berhubung pembayaran lebih AS$3.5 bilion yang dibuat kepada firma Aabar ‘palsu’ di Kepulauan Beritish Virgin (BVI).
"Kita tidak tolak bahawa sebenarnya berlaku penipuan... penipuan besar-besaran... dan mungkin ada kerjasama dari pihak kami," kata Arul Kanda ketika ditemu-bual oleh The Edge Financial Weekly.
Syarikat International Petroleum Investment Company (IPIC) yang berpangkalan di Abu Dhabi dan anak syarikatnya, Aabar Investments PJS baru-baru ini mengisytiharkan bahawa mereka tidak mempunyai sebarang kaitan dengan firma syarikat yang diperbadankan di BVI dengan nama Aabar Investments PJS Limited (Aabar BVI).
Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) dalam laporannya mengenai 1MDB juga berkata tidak ada bukti bahawa Aabar BVI yang dinamakan sebagai Aabar Ltd dalam laporannya, mempunyai hubungan dengan IPIC atau Aabar Investment PJS.
1MDB membayar RM4.24 bilion (kira-kira AS$1.367 bilion) kepada Aabar BVI sebagai deposit keselamatan pada tahun 2012, tanpa kelulusan lembaga 1MDB pengarah.
Dalam temu bual itu, Arul Kanda juga bercakap mengenai keinginannya untuk bersara dari 1MDB dan bahawa isu di dana itu bukan isu mengenai dirinya.

KAH KAH KAH

woit

ada kepala akan

kena potong

kah kah kah

kepala bana sapa

kah kah kah

FBI cari sapa?

kah kah kah

LARI DARI FBI



-----------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jangan nnti ada kes jumpa Mayat dlm Tong Dram lagiiiii

Tanpa Nama berkata...

ENG GHEH POR DHING GHEH

FBI pon paham bahasa Peranchiss nih

OH MY LOL

chabut..... chabut...... chabut......

BON BON MAGIK kejar.......

Usop ali berkata...

itu biasa bro...dah jadi lazim...kah kah kah...siapa.kah pengarahnya.....kamu kenal....

Tanpa Nama berkata...

dei tamby lu banyak pandai gaji sudah sapu sekarang 1mdb ada hal you mahu bela kah . Kesian Jib tarak orang mahu bantu dia lol !

Nazrio berkata...

Mungkin arul BeLum bersunat, potong sekaLi kepaLa lancaw... Gadis umnQ pjn nak tahu, macam Nana lancaw x ADA kepaLa