.

Selasa, 12 April 2016

TABUNG HAJI








BERTUANKAN LANON
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Duit tabung haji 30k masuk dalam tombolok ptptn .. Cian Cik Kak kita ni, duitnya licin kene balun. Cik Kak dah abih belajar ye, tapi lom keje lagi ye, tapi dah ada hutang 30k .. tu lah jadi nya kita duduk didalam negara yang bertuankan lanon. Abang dulu belajar di ITM, semuanya free .. ostel, soru, entot pon free, malahan peralatan belajar semuanya free, walhal negara kita masa tu belum baligh lagi, ekonomi pon suam kuku je, tapi pendidikan bumiputera adalah paling diutamakan.
 
Kerajaan ekhlas bagi pendidikan, tak de serampang dua mata .. bagi pendidikan pada Si Miskin, akhirnya Si Kaya yang terpancut happy ending kenyang membuyut .. lepas tu berlindung di sebalik igama dan perkauman .. cilaka punya pemimpin melayu. Tadi Cik Kak ada sebut ptptn sapu duit Cik Kak ada heeekmahnya .. memang beetul ada heeekmahnya, iaitu Cik Kak jom sesama kengkawan dan kita, londehkan Najib dan Kak Mah, selewatnya pada PRU 14 nanti, itu saja cara nak ajar mereka. on TABUNG HAJI APA BERLAKU
panglimo potaseh
on 4/12/16


------------

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alahai...kan babi dah jadi tuan...George Orwell

Saiful berkata...

Umno la ni semua geng ala utuh..pelingkup..satu org pun tak bole harap...puta Madre ..to umno ....fak koff

Tanpa Nama berkata...

30 k ckit.... Dana negara hilang 28 bilion.....pm ada senyum jee.... Bleh kata tiada penyelewengan.terhutang 50 bilion pon bleh enjoy satu family

Tanpa Nama berkata...

Org melayu ni.. ada2 je alasan..ada hikmah la segala bagai..

Ini ayat x reti nak adjust dah.. qada qadar la..

Tak reti beza kerja tuhan dan kerja manusia2 celaka.. Kerja tuhan, ok la xleh berbuat apa2.. kerja manusia2 celaka ni.. kene berbuat sesuatu la.

Skrg ni, gomen mmg gila sengkek. Mana ada ruang boleh buat duit, sumer dia cari jalan nak balun.

Gua kene tipu dgn LHDN. Siap ada nama kompeni lain yg gua x pernah kerja. Charge x bayar cukai dkt 2000.. bila gi kaunter, senang2 ja kerani tu delete dan suruh gua abaikan surat CP38 tu. Bila declare LHDN, ada baki 2500 gitu.. dah lebih 4 minggu, langsung x bayar2 balik lagi. Dah la tu.. dalam penyata..dia tolak 2000 pulak tu..tinggal baki 500 pulak..

Itu baru LHDN.. jabatan lain pun 2x5 jugak.. malas la nak merepek kat sini.. mcm cilaka jer..

Tanpa Nama berkata...

Itu berita palsu. Org tu dah minta maaf pada TH. Tapi apa ada hal, tahap menyampah pada TH dah tahap maksimum. W/pun berita tu palsu, aku tetap dah tak yakin dgn TH.

paskiniCHAIpunya berkata...

Inee balee Tuhan jeeka lanteek guard esteet Musleem peegang dueet oreeng rameei peergi Hajee seerta Gabeenor Maleeysia...EEE habees dueet bayeer leebih padee TReeX...Untong tarak, beelakang keeluar tahee sajee...Maceem manee beeri faeedah untong tiadee...Gunee otak eeeee kasee kosong reezab neegara la...eee tarak apee...baleek Indeea boleeh cakap Tameel faseeh...Meelayu bankrap tarak peegi hajee 70 tahun apa eeeeee seemua pedulee...kahkahkah!