.

Ahad, 15 Mei 2016

MALAM KELMARIN




SE SESUCI

BUAH LAICI

TERIMA KASEH

NOTA
dalam hujan tuan datang
dari jauh tuan datang
tengah malam tuan datang
hujan itu adalah air mata
hujan itu ada rahmat
hujan itu adalah cenderamata
untuk jadi ingatan
untuk jadi kenangan
setia kawan antara kita

 













------------

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TT dan kawan2 lawan akta hasutan bukan sebab takut masuk penjara. Depa dah pernah masuk penjara laa. Depa lawan sebab akta tu zalim dan pemerintah berpotensi utk salahguna akta tu dlm skala besar, rakyat marhaen pun berpotensi utk dipenjara kalau lebih2 kritik kerajaan.

Kalau tak paham jugak kenapa akta ni wajib dilawan, sila duduk diam2 dlm rumah dan layan tvtigasuku.

naufal238 berkata...

Untuk malam terakhir sebelum kau ke rumah pasong, aku cadangkan kau pancut lah di dalam tanpa sarkot.. Untung2 keluar nnti terus jadi bapak.. Dan legasi darah penghasut sejati akan terus wujud utk generasi selepas kau..

Tanpa Nama berkata...

MUKA MAT LOL saja tak ada

Tenang Tenang saja esok OK

Tawakkal dan Sholat

Esok MAGIK lah

Case Closed kan

UNCLE RAMLI berkata...

Sdr TT
Tampaknya sdr bagaikan dah bersedia untuk ke penjara. Sdr bagaikan dah melangkau senario minda mengatasi jirim. Sokongan dan solidariti dari teman dan rakan2 ikhlas begitu padu diberi. Bekalan2 seperti itu pasti boleh meringgankan muatan minda dan emosi sdr.
Jika ada sosok hakim di peringkat Mahkamah Rayuan tu yang mirip seperti mantan Hakim Datuk Mohd Hishamudin Mohd Yunus maka kes mu akan ke titik nol, namun itu bagaikan 'wishful thinking'aje
Pokoknya sdr bagaikan sudah membuat persiapan mental, psikolgi, intelektual dan juga emosi memandangkan sdr begitu masak dalam dunia mencabar kuasa sebuah rejim yang korap lagi bobrok. Ingat saja ada banyak rejim yang lebih dasyat lagi seperti di Mesir yang mana sosok seperti wartawan diberi hukuman mati kerana membuat liputan negatif terhadap kerajaan rejim itu.
Ingat rejim penindas boleh penjarakan jasad mu tapi tidak sesekali minda dan intelek sdr.

Alias Ahmad berkata...

Bangsa cucuk hidung

Ilyas Hussein berkata...

Semoga saudara Hisham mendapat keputusan penghakiman yg selayaknya & adil, iaitu digugurkam segala pertuduhan & saudara langsung dibebaskan kerana sememangnya itulah yg paling benar & tepat.

Sekiranya keputusan penghakiman tidak memihak kepada saudara,doa saya mengiring saudara dibalik tirai jeruji penjara, moga saudara diberikan kekuatan & ketabahan.

Berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul. Tiada siapa mahu kebebasannya dipasung. Ianya pasti tidak mudah, lebih2 diusia saudara yg sudah agak lanjut.

Terlalu besar pengorbanan yg telah saudara lakukan. Walaupun saudara mungkin berasa usaha saudara selama ini tidak mendapat pengiktirafan yg sewajarnya, percayalah dalam perjuangan yg mulia ini, perjuangan melawan penindasan, memerangi pembodohan yg sekian lama dilambakkan & dibiarkan mewabak dalam masyarakat kita, nama saudara cukup besar.

Tulisan2 saudara yg saudara lakukan dengan tekun & istiqamah semenjak saudara kembali pulang ke tanahair saya percaya sudah semakin subur menjadi buah2 kesedaran baru dikalangan generasi muda.

"Hasutan" yg saudara tiupkan seluruh pelusuk tanahair bukan lagi sekadar bara tapi api nya sudah semakin marak dimana2.

Tabahlah Hisham. Kuatkan semangat mu. Moga jejak perjalanan mu akan diiringi oleh lebih ramai jiwa2 sedar & merdeka, bangkit meneruskan perjuangan hingga menang!

Tanpa Nama berkata...

Minta maaf aku tak dapat join TT.
Aku jauh di utara. Aku cuma doakan kau selamat.

hang mai penang aku belanja hang minum kopi.