.

Isnin, 30 Mei 2016

TANGAN PUTUS -MACAM MANA NAK CARI MAKAN



BETUL KE 

POTONG 

TANGAN?



 | May 30, 2016
Wan-Ji-Wan-Hussin
Jika ada pihak menganggap mereka yang menolak enakmen itu sebagai seorang yang murtad, sudah pasti ulama-ulama PAS yang meminda...More ››


MENCURI HUKUM

POTONG TANGAN

BILA KUDONG

SIAPA NAK BERI

KUDONG MAKAN

SAJA TANYA

JANGAN MARAH


------------

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lu cari sendiri la bukan kah lu pandai guna satu lagi tangan
jangan jadi bodola
kalau harihari mai curi lu punya barang lu boleh tahan ka
kalau ada olang tolak hukum yang diperintah kan oleh Allah untuk manusia jalankan
itu olang bukan kapir murtad fasik munafik
apa mau pangge pada itu olang Islam (yang bukan kapir)
adakah boleh dipangge macam kapir???
satu dari rukun iman - beriman pada alquran kalau dah tolak ayat quran pasai hukum ni
iman tak rosak kah???
saja tanya perangat sikit bagi panasss

Tanpa Nama berkata...

Lu sape berani2 hukum potong tangan itu orang? Lu ada berani potong tangan itu pencuri balak kuala krai ka? Lu potong tangan itu orang dulu la...

Tanpa Nama berkata...

hudud adalah tulang rasisma. tulang2 kepura-puraan seorg wakil ulama dunia. yg nak dibentang yang nak dicadangkan yng nak diusulkan bukan hudud tp akta syariah..akta syariah ni dinamakan hudud versi hadi yg direstui tuhan semesta alam.sblm ini, husam kata hudud tak bole tangkap perasuah, tak bole tangkang tokey balak.hudud rasisma adalah tulang dari parti tong taik yg perlu dijaja atau dibaling ketengah gelanggang..diparlimen, hudud versi hadi ini terus dimainkan, walhal hadi al sotongi bersifat berkecuali dlm menolak gst, 2.6b.tak perlu cerah hati, tak perlu solat hajat 30hari 30 mlm utk faham hudud versi hadi..kalo bro tt yg bela anjing tu pun bole bau, apatah lg si pencari2 bidadari syurga..takkan dpt bau lurah bidadari je..hudud dtg, semua kecoh, tetiba nanti hudud senyap sendiri.asal 1mdb je, kuar cite mh370, asal cite 1mdb je kuar cite hudud..satu dunia sedang memainkan lagu 1mdb mengikut veri negara masing2..

Tanpa Nama berkata...

Ada jugak yang pertikai hukum Allah. Dah tertulih dlm A-Quran. Kalau org kapir yg petikai xkisahlah sb diaorg mmg kapir. Yg org Islam ni boleh pulak petikai hukum Allah yakni hukum hudud, aku xtau nk cakap la. Mgkn masa sekolah dulu tak belajar agama kowt. Aku UP lagi kasi perangat skit.. panas2..

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah..ha Ankel Sham...tu jawapannye..bukan nak bagi pencerahan tapi bagi setepek..amik kau...
mmm..ustad la ni Ankel Sham..sabor je le..jawap lek lok x boleh ka...apa punya cengei punya bangsa ni...

kiedentech berkata...

pi potong tangan orang yang bertanggung jawab membenarkan hutan di Kelantan menjadi gondol menyebabkan ramai orang kehilangan rumah dan hidup merempat dan terpaksa menjadi pencuri untuk hidup

Tanpa Nama berkata...

Nikmat-nya

Ramai yang ngak tahu kalao tangan dah di-potong , ada banyak ke-lebehan-nya.
Contoh ..
1- Senang dapat lesen penjaja dari dewan bandaraya anda(dapat lesen, kita pajak kepada Mat Bangla)
2- Dapat Kad OKU dan nikmati-lah segala diskaun , servis dan barangan FREE
3- "Lesen" sebagai budak jaga kereta ditempat parkir awam..satu kereta 5 ringgit beb..
4- OKU dapat wang derma depan masjid
5- Makan dan minum FREE dari Dapur Jalanan
6- Akan terima wang bulanan dari Social Welfare
7- "BR1M version Potong Tangan" ...kita jangan lupa ber-Terima Kaseh kepada Mat Monggol
8- Semua anak yang bersekolah akan dapat bantuan PTA . Pakaian sekolah , makanan dan buku perchuma...
9- *Munkin SOCSO pon akan buat bayaran kot
10- Ni belum kira bayaran dari pihak insuran


Potong lah tangan tanpa was-was.

Tanpa Nama berkata...

Mintak SEDEKAH ini kerja tak baik kan

Manusia di bagi kudrat bukan tuk minta sedekah

Yang LAHAP sampai mintak sedekah tu apa ke bende

Hukum si LAHAP dulu lah

Nak pakai HUKUM APA ?????

HUKUM MASYOOOOKKKK......

Tanpa Nama berkata...

Jawapan x saintifik langsung. Nak ikut Islam, be technical sikik. Cikai sungguh umat Islam ikut agama membuta tuli.

Keluarkan nas, bagi pros-cons hukuman Allah tu, dah putus tgn, jadi OKU, dpt elaun seumur hidup ka sbg contoh.

Ini jenis Islam, solat ikut leluhur membuta tuli, langsung x belajar solat secara rasmi. Sembah sultan pun kena berlatih boh. Takkan solat ikut org tua ostat2 ja..

Malas mengkaji, umat Islam dilihat cikai. Sbb skrg zaman sains, kene ada saintific prove. Takat serban meleret atau besar mcm bakul, ilmu teknikal dan teknikal Quran dan Hadis xde, lebih baik diam saja. Juga jgn lupa, secara diam dan dgn tenang, hantukkan kepala ke dinding. Semoga beroleh kesabaran.

Ilmu hak Allah. X semua dibaginya free. Belajaq dan kumpul sijil, sumer org boleh dpt.

Tanpa Nama berkata...

Hukum Allah tu betul.. Ini perangai orang nak laksana hudud tu betul ke tidak? Habis balak kasi tarah serupa mana nak laksana hudud... Yg pegang kuasa pun tak amanah, lagi nak potong tangan orang... Berakkan aje...