Isnin, 31 Oktober 2016

CINA AKAN AMBIL ALIH MALAYSIA









AHLI PARTI

KETUANAN

MELAYU TIDAK

SEDAR TANAH

MELAYU SEDANG

DIJUAL PADA

CINA

Bandar Malaysia atau bandar China, soal bekas duta ke Canada
 | October 30, 2016
Diplomat veteran itu memberi amaran China kini semakin rakus di Malaysia meluaskan pengaruhnya mengambil kesempatan skandal 1MDB.





KUALA LUMPUR: Bandar Malaysia bakal menyaksikan peluasan kuasa ekonomi China ke atas Malaysia, malah projek terbesar di bawah syarikat kontroversi 1MDB itu dilihat menguntungkan Beijing di sebalik kemaraannya yang sudah tidak dapat dibendung lagi di rantau ini, kata seorang bekas duta Malaysia.
Bekas pesuruhjaya tinggi Malaysia ke Canada,  Dennis Ignatius, menyuarakan kebimbangan itu dalam penulisannya yang diterbitkan FMT semalam.
Menurut Dennis, ia merupakan rentetan daripada sejarah lama kemaraan China dalam menghadapi pesaing politik dan ekonomi, termasuk projek besar Laluan Sutera Baharu bagi mewujudkan rangkaian antarabangsa menghubungkan China dengan 60 ekonomi Asia dan Eropah.
Beliau berkata salah satu dasar China ialah berbaik-baik dengan kerajaan korup dan kuku besi, dan ini dilihat menerusi penglibatan luas dalam ekonomi Myanmar yang diperintah junta tentera.
“Dilihat secara menyeluruh, projek pelaburan yang tersebar luas di rantau itu memberikan gambaran sebuah negara yang tekad menggunakan pengaruh kekayaan dan ekonomi bagi menguasai rantau itu,” kata Dennis, ahli diplomat veteran dengan lebih 3 dekad pengalaman berkhidmat di beberapa negara termasuk China, United Kingdom dan Amerika Syarikat.

BILA CINA DAP

CINA KUAN YEW

CINA CINA

BILA BERSATU

AKHIRNYA CINA

JADI TUAN PADA

KETUANAN MELAYU

---------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Melayu masih lagi ada TANAH WAKAF tanah kubur

Tak ada masalah

Hidup pun akhirnya Mati juga

Melayu mesti REDHA dan percaya pada QADHO QADHA

Hal hal dunya ini syaitan yang di rejam

Jangan lalai hal hal dunya yang sementara

HIDUP MELAYU !!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

fuyoh terbaik dan tabik spring masa depan cerah salah siapa dap kot

Saiful berkata...

Bila nak salut bro sukri Saad...jadikan dia ikon bersih...sy p bersih bawa nama dia...

Tanpa Nama berkata...

Kalau cina DAP, semuanya di chop komunis dan kafir harbee.

Tapi kalau dengan cina China semua ok, maklum laa cina China ni semua ala ala arab saudi, baik baik belaka.

Deal projek dengan cina China boleh dapat lendir, lubang pun baik (merah pink katanya macam wanita Mongol). Deal projek mesti buat di China sebab kat sana takde JAKIM.

Nazrio berkata...

Lantak Laaa ....boLeh dapat Amoy Cina yoyaaayoyaaa cuchaaa chu chaaaa...sedap dengar, Awek meLayu okey tapi ada bayang rusmaaa...cuhhhhh Kita pun nak juga....tak kan shLi dedaK jer Lahap Amoy