Rabu, 23 November 2016

JANGAN KENA KENCING






F.B


Dari fb Datuk Saifuddin Nasution;
Ruu355.. dua minggu lepas sy membuat telahan, kjaan akan izinkan marang membacakan usul. Semlm tpm jumpa muslim mp dan media laporkan bhw marang akan mendapat peluang itu! Tidak sukar membacanya..

Telahan sy yg kedua ialah speaker izinkn marang membaca usul utk cadangan meminda akta 355 (bukan membaca pindaan 355) kemudian tidak dibuka ruang mp membahas. Speaker juga tidak akan membuat undian.

Jika usul marang diterima ianya akan dianggap bacaan kali pertama. Bacaan kali kedua utk membentang pindaan ialah tjawab kjaan. Namun jika speaker tidak buka kpd perbahasan dan tiada pengundian usul marang bolehlah dianggap tidak melepasi bacaan pertama. Tidak lepas bacaan pertama tiadalah akan terjadi bacaan kedua. Ertinya ura-ura pindaan 355 akan kembali kpd asal..





------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nak bagi muka pada SOTONGMAN lah gaya nya

Nak tunjuk DUMBNO jugak setuju MUDUD ini

Yang lahap KOLUPSI dalam DUMBNO sanggup potong KONTOL ke ????

Lakonan saja lah

Kan Melayu Melayu tuh

Gaji Pencen pun duit cukai CINA INDIA...

Biasa lah

Tanpa Nama berkata...

kLu main dam nie... pakat tak naik aji la nie... apara lebai, org yg dok luar Parliamen pun paham la... elok tok TT interbiew cleaner indon yg mnyapu dkt Parliamen, mungkin dia org pun dah tau strategi nie... kahahahahah

Ahjamal berkata...

Uda terima 90 Million jadi apa lagi usul 335 jadi buka 555. "HUTANG"
Najib bukan bodoh serupa ANAK TGNA.

Tanpa Nama berkata...

Mari kita menilai pola gerakan politik dunia sekarang ini: (1) Kebangkitan protectionisme dan anti-globalisasi (2) Keruntuhan orde lama dan penerimaan orde baru (3) Kejatuhan mendadak gerakan Islamis. Semua ini disebabkan satu faktor: rakyat biasa sudah muak dan jemu kepada retorik dan kerenah puak2 pemodal pro globalisasi dan kejahilan puak agamawan kepada konsep hidup dalam masyarakat moden