.

Sabtu, 26 November 2016

TAK ADA KERJA LAIN





 
 
RUU355
 
Haji Hadi berserta barisan kepimpinan PAS cuma ada stu agenda dan ianya adalah berunsur politik semata-mata: Hukum Hudud. Tiada dalam agenda mereka memajukan umat Islam, meninggikan mutu pendidikan anak2 Islam, meningkatkan taraf ekonomi umat Islam, mengurangkan bebanan umat Islam miskin tegar dan lain2 aktiviti amal untuk umat Islam.
 
Kenapa agaknya mereka bertegas mahu menegakkan RUU355 dengan menggadai konsep keadilan dan tanggungjawab sosial menentang penyelewengan dan rasuah? Majoriti pemegang jawatan dalam PAS adalah mereka yang berkelulusan agama tanpa sebarang kelulusan sekular.
 
Kebanyakan penyokong mereka pula di kalangan mereka yang punya pengetahuan sekular dan agama yang sedikit, tidak punya keyakinan diri dan tidak mempunyai pandangan jauh. Oleh itu mereka ini menggunakan janji balasan selepas mati sebagai penawar kepada permasalahan harian kepada kehidupan mereka tanpa perlu mencari jalan penyelesaian melalui proses bekerja keras dan usaha gigih. Senang cerita: Jika tidak on BUKAN WAKIL TUHAN
Anonymous
on 11/25/16








-------------------

3 ulasan:

kampong lad berkata...

hudud & pas umpama ayaq & ikan. tanpa hudud pas dah lama mampueh. kerja depa takdak lain dah hanya nak hukum orang. macam mat gian. awat depa tak sentuh tentang undeng2 keluarga islam dimana terdapat perbezaan diantara negeri2.

Tanpa Nama berkata...


Permainan politik Akta355 sudah lama digunakan UMNO untuk memancing undi orang orang islam/melayu sejak tahun 1986 lagi....
Permainan politik ini diteruskan dengan memperbodohkan PAS sebagai macai baru. Sudah berbelas kali Jawatankuasa Teknikal ditubuhkan, pi mai pi mai tang tuuu jugak.

Umno memerlukan macai baru untuk "re-fresh" permainan isu ini. Kesian ahli ahli PAS berketuakan macai UMNO.

Tanpa Nama berkata...

Orang Orang BODOH untuk kaum kaum yang BODOH

Ini standard FORMULA mana mana negara ada wujud bebende nih

Melayu tu , biasa lah nak kaya cepat tapi malas kerja kuat

FORMULA PAU PAU PAU saja dapat men SIJIL kan bebende nih

Pak SERBAN KILO pandai lah