Sabtu, 10 Disember 2016

NAJIB BODOHKAN MELAYU





F.B


Pengerusi PPBM Dr Mahathir Mohamad membuat klasifikasi Melayu. Disebutnya Melayu UMNO. Ini, klasik.
Melayu UMNO ini sekarang menjadi satu kelompok ketara dalam jamak jumlah Melayu tanahair.
Selain daripada Melayu UMNO, ramai orang Melayu wujud dalam pelbagai parti politik di Malaysia. Terutama dalam PPBM. Ramai juga lagi yang tidak berparti politik.
Dato Seri Najib Razak membuat kesimpulan kononnya semua orang Melayu ada dalam UMNO kah..? Dia lupa Melayu ramai dan semakin ramai berada di luar UMNO.
Mustahil orang Melayu akan <bangsat> jika UMNO lenyap. Mungkin Melayu UMNO sahaja akan bangsat bila UMNO lenyap.
Terutama PPBM sedang memuncak penambahan keahlian orang Melayu yang mula menaruh harapan PPBM parti terunggul untuk orang Melayu.
Teristimewa jika ada orang Melayu <bangsat> kerana UMNO belum lenyap.
Dato Seri Najib Razak perlu tengok berapa ramai sebenarnya orang Melayu dalam senarai ahli UMNO. Kemaskini setiap saat. Jumlah Melayu yang jika dia maksudkan akan <bangsat> semakin berkurangan. Bila UMNO lenyap...tiada lagi lah Melayu yang begitu. Sebab ramai yang mulia dan dimajukan dalam PPBM dan di luar UMNO.




















---------------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Org melayu jd bangsat sbb percayakan najib

Tanpa Nama berkata...

BODOH

Lahap DEDAK jadi bodoh lah

Tanpa Nama berkata...

Kalau zunar ditangkap polis sebab lukisan mengutuk najib,
patut najib juga ditangkap polis sebab perkataan mengutuk rakyat, bila najib cakap melayu bangsat. Aku sebagai seorang melayu sangat sakit hati jika dilabel bangsat. Aku pasti semua rakyat melayu pun akan marah bila dilabel bangsat, tapi dalam polis termasuk ketua dia takde ke melayu? Ataupun ada polis melayu tapi semuanya me-layu me-longlai?