.

Selasa, 31 Januari 2017

JANTAN MUDA




JANTAN MUDA
Itu lah yg gwa pernah tulis .. bila bawa masuk orang asing juta-juta ekor .. dah tentu mereka kalangan jantan umur 20-40 thn .. mereka bawa sama masuk kontol mereka yg tengah galak berasap. 

Impaknye adalah pada anak gadis kita juga .. berapa ramai yg dah dientot. Pada era Chedet .. Sang Tua ini sgt bijak .. semasa pembinaan PutraJaya dan KLIA .. kemudahan pancot secara bajet turut disediakan di celah pinggiran zon projek. 

La ni Zahid hanya tahu bawa juta2 Bangla/Nepal masuk saja .. menyediakan kemudahan memancot bajet adalah hoooram .. pancot mahal ala Bkt. Bintang makrooooh on MELAYU JADI APA NANTI?

in response to Ada satu kes berlaku di sebuah hotel di PutraJaya. Seorang remaja perempuan baru berkerja sebulan telah meletak jawatan kerana tidak tahan di buli oleh penyelia berbangsa nepal. 

Bukan sahaja di buli secara fizikal malah telah mencabul remaja tersebut dengan meraba bontot remaja tersebut semasa berkerja. Apabila di adukan kes kepada pengurusan hotel tersebut, penyelia tersebut hanya ditahan kerja selama 6 bulan kononnya. Pengurusan hotel tersebut merahsiakan kes tersebut kepada umum kerana bimbang nama hotel tersebut tercemar. 

Bagaimana kes ini boleh berlaku kepada warganegara kita...pendatang lebih diutamakan dan dilindungi, sedangkan remaja ini dibiarkan tanpa pembelaan. Cuba bayangkan jika 10 tahun akan datang dengan dasar kerajaan masih berterusan mengimpot perkerja asing datang kemalaysia ini. Apa akan jadi dengan anak bangsa kita dimasa akan datang????Kita sebagai warga prihatin perlu bertindak tegas terhadap lambakan perkerja asing ini sebelum semuanya terlambat!!!!!!!Pilihlah , by Nama aku Sabu.
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 1/30/17


----------------

5 ulasan:

DIDI KOTA BELUD berkata...

kalau ada repair jalan atau tempat keluar masuk lori mana mana projek perumahan...pendatang nilah trafik eh..signal cota lip lap lip lap merah....kalau gwa..gwa langgar je...ateh..trafik nak tahan gwa...bangla pulak ru...butuhlah gwa layan.....kakkakakakaka

Tanpa Nama berkata...

Itulah dia pejuang bangsa melayu umno yg diagung2kan oleh melayu banggang. Kena kencing siang malam

Tanpa Nama berkata...

bahalol

dah bahalol tak mungkin boleh pikir macam Stephen Hawkings kan

noname berkata...

umat meLaYu tLh berkurun LamenYe di-pesongkan pemikiran mrke dgn bermcm'2 aLasan agame. betuL ummat muhammad di-zaman sahabat mencipte kejaYaan krn mrke berpegang dgn kaLimah "samitna watokna" - kami dgr, kami taat n dgn kaLimah ini jue umat meLaYu isLam di-didik. zaman berubah bgtu pantas n sepantas itu manusie jg berubah. asaLnYe krn aLLah n agamenYe kini bertukar utk kepentingan peribadi. di-anjurkan taat membute tuLi pd pemimpin/uLama tanpe sYarat, di-momokan dgn berbagai tahYuL sedari keciL n di-agung'2kan ssorg pemimpin kononYe berdauLat sehingge akaL Yg waras tak Lg berfungsi. tiade persoaLan hanYe taat semate'2 .. inikah sifat bgse meLaYu Yg di-katekan satu bgse Yg agung n terbiLang? bgkitLah bgseku meLaYu .. buktikan .. sbLum trLambat, sbLum nasi menjadi bubur!.

Tanpa Nama berkata...

Dgn pemimpin spt Rasulullah saw dan 4 khalifah ur rasyidin bolehlah 'samiqna wa atoqna' tapi dgn najib dan 40 penyamun sorry bro! Dgn hj hadi pun sorry bro