.

Ahad, 19 Februari 2017

SENDAT LIPAT CALAT




KETAT SENDAT LIPAT CHALAT
Ibnu Mas’ud dan Ibnu Abbas berkata: “(bersenang-senang dalam kesibukan) aetinya mereka sibuk memecahkan keperawanan bidadari.” Muqotil berkata: (bersenang-senang dalam kesibukan) mereka sibuk memecahkan keperawanan bidadari sampai lupa dengan penghuni neraka, sehingga mereka tidak ingat dan tidak memperhatikan mereka.” 
Dan penghuni syurga diberi kekuatan 100 kali lipat kekuatan laki-laki didunia. Sebagaimana sabda Nabi yang artinya: “Orang-orang yang beriman di surga diberi kekuatan demikian-demikian dalam berjima’. Para sahabat bertanya: Ya Rasulallah, apakah ia bisa melakukan hal itu (jima’)? Beliau bersabda: Ia diberi kekuatan seratus orang.” (HR. at-Tirmidzi.hadits hasan shahih dalam Sahih Sunan at-Tirmidzi ) 
Tentang keindahan fizikalnya tidak dapat dibayangkan lagi kerana terlalu indahnya sampai terlihat sumsum betis dari belakang dagingnya. Dalam satu riwayat dijelaskan : “Rombongan yang pertama kali masuk syurga dalam bentuk rembulan di malam purnama, dan rombongan on VALET- BIDADARI
Anonymous
on 2/19/17

KAHAK PUN TARAAK
Mereka (bidadari) adalah makhluk yang disucikan oleh Allah yang tidak pernah mengeluarkan kotoran dan belum pernah disentuh oleh siapapun juga. Ibnu Mas’ud dan Ibnu Abbas berkata: “(istri-istri syurga) mereka tidak haid, tidak mengeluarkan hadats (kencing dan kotoran) dan tidak pula mengeluarkan hingus dan kahak. 
Mujahid berkata: “Mereka tidak kencing dan tidak buang kotoran besar, tidak mengeluarkan mazi dan mani, tidak meludah, tidak mengeluarkan hingus dan tidak pula melahirkan.” Dalam Al-Qur’an dijelaskan : “Katakanlah, inginkah aku khabarkan kepadamu apa yang lebih baik dari yang demikian itu?” untuk orang-orang yang bertakwa (kepada Allah), pada sisi Tuhan mereka ada syurga yang mengalir dibawahnya sungai-sungai, mereka kekal didalamnya. dan (mereka dikaruniai) istri-istri yang disucikan.”(al-Imran:15)
 Orang-orang yang beriman di dalam syurga bersenang-senang dengan istri-istri mereka sampai lupa dengan lupa dengan penderitaan yang pernah mereka alami didunia dan penderitaan on VALET- BIDADARI
Anonymous
on 2/19/17









-----------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ITU yg buat Hadi awang nak mati cepat2,nak tidor dgn bidadari.