.

Sabtu, 4 Mac 2017

KANTOI - TIPU BANI MELAYU








F.B


Cara naik harga gula...
2013: Umum 25 Okt; kuatkuasa 26 Okt
2017: Kuatkuasa 1 Mac; umum 2 Mac
Kini stail baru: "CEKIK DULU, UMUM KEMUDIAN".
Itupun dah viral kantoi. Agaknya jika tak viral senyap2 harga gula naik tanpa pengetahuan rakyat..
MANA ADA PEROMPAK NAK BAGITAU BILA NAK MEROMPAK !!




Zarina Saliman Klau kat kertas mengundi ada nama Sultan atau Raja mmg dah lama aku pangkah.. Pemimpin diberikan kuasa oleh rakyat untuk mentadbir bkan untuk mencekik darah rakyat..
LikeReply211 hrsEdited
Zailani Azry Kesian budak2 zaman skrg yg bru nk cri kerja..yg bru nk berumah tangga..hidup miskin di.negara sendiri..terkadang pikir..spe lah yg pilih pemimpin mcmni..n apa fungsi raja2 n sultan? Xde kuasa?? Xde hati?? Or awal2 dh disuap taik??
LikeReply215 hrs
Ujang Satria BN barang naik
BN barang naik
BN barang naik
BN barang naik
BN barang naik
Belit jgn xbelit cekik jgn xcekik
Jibby masih xnampak jln.
Masih dgn dunia hayalan.
Sebelum ko sesat jauh ke lubuk hitam.
Baik ko jibby balik ke pangkal jln....
-untuk jib yg ikut blkg mah-


-------------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kau tak guna kereta sendiri tt. Jadi kau tak tau penyeksaan perlahan-lahan yang dikenakan oleh BoNgok. Sekarang ni depa nak tukar harga petrol setiap minggu pulak. Dulu setiap bulan, tapi dah beberapa bulan akhirnya depa sedar cara tu belum muktamad sebab itu bukanlah cara terbaik memaksimakan keuntungan. Jadi depa umumkan transformasi cara menjual petrol pada orangramai. Jadi lepas ni setiap minggu ls pulak kau tengok kereta berderet nak masuk stesen minyak kasi jem jalan, tambah lagi penggunaan petrol (4x sebulan bukan lagi hanya 1x sebulan!)

Tanpa Nama berkata...

Melayu saja kencing Melayu

Padan muka

Makan DEDAK lagi sampai lupa mati

Anak Cucu dah mula merana

Tanpa Nama berkata...

Aku nak tlg jawab utk si zailani. Org melayu lah yg undi umno dlm pru13 yg membolehkan najib kekal PM. Jk ada mak,bapa,datuk,nenek yg ada anak,cucu yg baru kerja tu PADAN MUKA LA KAMU. Pilih lah lg BN supaya rakyat,terutama org melayu, makin merempat di negeri sendiri