.

Sabtu, 10 Jun 2017

KES FGV MAKIN




KES FGV

MAKIN JELAS

ISA SAMAD

NAK REMBAT

DUIT UNTUK

CAMBRIDGE?

NAMA INI

SANGKUT DGN

BIK MAMA KE?

SAJE TANYA

INGAT TAK

BIK MAMA

ADA PERGI 

SANA DULU

KAH KAH KAH


FACE BOOK

BLUES FELDA BLUESSSS.....
KALAU mengikut Utusan Malaysia, selepas kunjungan ke pejabat FGV semalam, SPRM telah mendapatkan dokumen, invois dan kontrak mengandungi enam isu yang akan diberi tumpuan bagi memastikan sama ada wujud unsur rasuah dan salah guna kuasa.
a) salah satu daripadanya melibatkan pelaburan bernilai 100 juta pound (RM542 juta) bagi kerjasama dengan Universiti Cambridge untuk penghasilan ekstrak nano daripada minyak sawit yang tidak mendatangkan keuntungan kepada FGV.
b) turut disiasat ialah dakwaan terhadap individu tertentu yang mempergunakan khidmat syarikat Felda D’Saji Catering untuk majlis peribadi yang sepatutnya dibayar sendiri namun mengarahkan pihak FGV untuk membuat pembayaran.
Bagaimanapun, pihak FGV tidak melunaskan pembayaran berkenaan kerana tidak mendapat kelulusan syarikat selain berlaku pertikaian berhubung isu itu sekali gus mengakibatkan Felda D’Saji menanggung hutang tertunggak.
c) SPRM turut mengambil dokumen berkaitan kontrak reka bentuk dalaman sebuah kondominium milik FGV yang didakwa dianugerahkan oleh individu tersebut kepada kakak iparnya.
Ujar sumber, kondominium tersebut didakwa didiami oleh anak perempuan individu berkenaan dan keputusan itu dibuat sendiri oleh beliau, sekali gus menjurus kepada perbuatan salah guna kuasa.
d) Pihak SPRM juga mengambil dokumen berkaitan pembelian tiket kapal terbang yang menunjukkan individu itu sering ke luar negara bersama isterinya menggunakan tiket penerbangan kelas pertama dan dibayar menggunakan dana syarikat FGV.
Okay. Tunggu dan lihat sajalah nanti. Nama pun siasatan. Tetapi bila tengok fakta yang diberitahu akhbar ini, rasa 'meremang gak bulu roma'....adeh deh deh....blues Felda bluesssss.....


Bobo Ye betul...
Ini baru sebahagian....
Reply
1
4 hrs
Remove
BraDer Alang Sham Kita anak felda. Kita mahu felda diurus tadbir dgn baik demi jenerasi akan dtg
Reply
1
4 hrs
Remove
Rafi Othman Nak pru kena jd hero boss...lg lg felda
Reply
1
4 hrs
Remove
Abd Rashid Tangkap Isa Samad.Shahrir Samad sekadar pemain simpanan tak ada kuasa.
Reply
3
4 hrs
Remove
Al-Hafiz Tanzila Saliman Angkut jgn tak angkut nanti keluar kenyataan ooo tidak ada penyelewengan...
LikeShow more reactions
Reply1 hr
Remove
Saari Fadzil Selagi umno yg urus..mcm tu lah
LikeShow more reactions
Reply1 hr
Remove
Zailan Marsidi Umno pemikiran bawak tapak kaki...
LikeShow more reactions
Reply
1
22 mins
Remove
Karip Mohd Salleh Orang politik punya kerja..kakitangan awam yg kena jadi kambing hitam.
LikeShow more reactions
Reply13 mins
Remove
Nur Qalbu Hahahaha.....



------------------

3 ulasan:

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Kesiyan Shahril Samad, mungkin taK sempat Bukti kan Dia bukan adik bradeK isa samad dua2 bin Samad, tapi tak tahu Lah adek bradeK sepusat Sepusing ker adek bradeK se umnQ...

Tanpa Nama berkata...

Er..tt boleh tolong terbitkan semula posting pasal kondo tu satu ketika dulu? Cuba google tapi gaggle (melayu kata gagal hikhikhik)

Tanpa Nama berkata...

'NANO' ke "ONANI"??????

wa suspek "ONANI" lahhhhhhhhhhh