.

Isnin, 5 Jun 2017

SEMAT ATAU BODOH




SEMAT

Kau ni jang, kato semat, tapi kalau takat semat silapkato melayu (bukan silapmato) yang dimaksudkan berpakaian lawa, takyah lah, buang boreh semato jang oi! Semat mesti maksud sebona perkataan matsaleh tu, maknonyo bijak. Kalau kau bijak, kau takdo simpan bil atau notis bayaran sampai 8 bulan jang oiiii!!!! Paling lamo kau buleh baikhati dongan pelanggan cumo 3 bulan, bukan 5, bukan 6, bukan 8!


BODOH

 Kalau kau ikut cakap den, hujung tahun lopeh dah buleh kau tokok simpanan dalam asb, dah tontu rosmah pun tabik ngan kau. Awal tahun pun dapek kau boli baju sekolah anak dongan segalo macam pintak pinto dio dari kasut baru sampaila ko spenda baru walaupun tak sebosa spenda rosmah. Tapi apo kelomahan kau tu, sekarang kau raso penyosalan, orang tu dapek makan angin ke luarnegaro, sodangkan kau tak dapek nak boli baju rayo baru untuk anak dan bini kau! Temonung yo lah jang oi! on 
PERANGAI KAPITALIS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 11:34 PM







------------------

Tiada ulasan: