.

Isnin, 3 Julai 2017

BARU SEKARANG SEDAR




BARU 

SEKARANG

SEDAR 

BAHAWA

PILIHANRAYA

HANYA TIPU



KENYATAAN MEDIA

Tindakan Setiausaha Akhbar Perdana Menteri, Tuan Haji Tengku Sariffuddin, mengugut DAP dengan berkata parti itu mungkin akan diharamkan menjelang Pilihanraya Umum ke-14 adalah satu tindakan politik 'desperado' yang melanggar prinsip demokrasi.

Ugutan politik ini langsung tidak menjawab analisa Ahli Parlimen Kluang, Liew Chin Tong berkenaan mutu, halatuju, dan sokongan dalaman UMNO terhadap  Najib , yang kini dikatakan menghadapi cabaran besar terutama di kalangan pimpinan tertinggi UMNO, dan hanya mengukuhkan pandangan Chin Tong itu.

Malah kenyataan SU Akhbar PM ini membayangkan wujudnya tangan-tangan ghaib yang mungkin boleh mempengaruhi Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (RoS) yang sedang meneliti isu pendaftaran DAP ini. 

Maka saya harap rakyat Malaysia tidak terkejut jika kita menyaksikan keadaan di mana bukan sahaja pimpinan serta aktivis politik ditangkap dan dipenjara menjelang Pilihanraya Umum ke-14 (PRU-14), malah parti-parti politik seperti DAP juga mungkin diharamkan.

Kenyataan SU Akhbar PM ini hanya membuktikan apa yang telah disebut KEADILAN dan parti-parti pembangkang yang lain selama ini, iaitu rejim ini mungkin sanggup melakukan apa sahaja - termasuk salah guna kuasa (abuse of power) - demi menjamin kemenangan di dalam PRU-14. Cuma saya tidak sangka beliau akan berani menyebutnya terang-terangan seperti ini.

Oleh itu, langkah terbaik untuk para demokrat dan patriot di Malaysia yang ingin menyelamatkan negara kita dari kehancuran ialah dengan mempercepat persiapan PRU-14. Hanya dengan satu gelombang kebangkitan rakyat - Melayu, Cina, India, Iban, Kadazan - maka rejim yang tidak adil ini akan dapat ditumbangkan di peti undi kelak.

Fahmi Fadzil
Pengarah Komunikasi KEADILAN
3 Julai 2017


LAMBAT SEDAR

TAPI 

AKHIRNYA

SEDAR JUGA


------------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Semua parti boley buat. Tetapi semua parti tida boley haram. Siapa pun boley buat parti. Janganlah ada muda mudi kita berbuat itu parti haram. Itu parti hisap dada, itu semua muda mudi pun ada baaaanya suka. Tapi itu tida boley, itu tida ada cop halal. (Cuba bayangkan samy cakap kah kah kah)

Tanpa Nama berkata...

Aku pulak baru sekarang sedar suratkhabar umno-bn kerja asyik putarbelit berita je kuikuikui...
More than 95 pct assessed Malaysian roads get three-star safety ratings or higher
-AZURA ABAS
-New Straits Times July 3, 2017
PUTRAJAYA: More than 95 per cent assessed stretches of four Malaysian inter-urban expressway networks have been awarded 3-star ratings or higher for safety under the International Road Assessment Programme (iRAP).


Kau tengok tajuk dia besar terpampang tu: Lebih 95% jalanraya MALAYSIA yang dinilai!!!
Ok, sekarang kita tengok, jalan yang dinilai tu termasuk jalan negeri kat johor, jalan bandaran kat perlis, jalan kampung kat kelantan semua tu ke tak? Masuk jalan antara bandar di sabah dan sarawak ke tak? Baca lagi....
Transport Minister Datuk Seri Liow Tiong Lai, announcing this after launching the Malaysia iRAP 2017 Report, said the four inter-urban expressway networks assessed are Kuala Lumpur-Bukit Kayu Hitam; Kuala Lumpur-Johor Baru; Kuala Lumpur-Kuantan and Kuantan-Terengganu.
Laaaa...!!! Rupanya highway je yang dia nilai, takde pergi check jalan pekan kecik jalan kampung semua tu. Dan highway di semenanjung je. Takde pun tengok jalan di borneo, taknak cakap pasal jalan berlubang sebesar lobang hidong mak badak merata sepanjang jalan bandar kecil dan pekan di sarawak! Lebih 95%!!! Putar lagi halimmmm!!!

Tanpa Nama berkata...

manyak silap lu olang, kalu ingat najib mau kasi piem sama anuar, munke sama kit siang, ingat dia bodo ka, kah kah lu manyak silap, bibir umpama bergincu tapi otak dia banyak gris, kah kah kah, siang malam dia atur gerakan, lu tau apa, bising 2 fb, bising2 twitter, buat analisis, buat kajian semua yarak guna...buang masa, hampeh, najib menang besar....semua kena paham....bukan berapa ramai undi tapi sapa kira undi, kah mah kah, piem 22 tahun pon duduk tepi jalan tak boleh buat apa apa...lu ingat buat komedi berdiri, lawak berlari boleh ubah apa apa kah kah kah.... melayu+ indon+ myanmar+bangla = memang lol kah kaj kah

Tanpa Nama berkata...

wow pas antar memo bentuk RCI one MDB kah kah kah.....wa caya lah...cair ngan PAS fuck all....amerika kafir, dengki ngan tokoh pendekar bugis al usuludin kah kah kah.. senang ati senang dada lapang kah kah kah masih ada ularmak antar memo, kemudian demo kemudian pakat pakat jadi poenasihat kah kah

Didi kota belud berkata...

Najib ni bodoh piang.. Nape tak cerai je rosmah tu untuk menyelamatkan diri.. Alamek lupa... Sisa nasi sudah habis.... Kakkakakakak