Selasa, 1 Ogos 2017

HANYA PANDANGAN








FATWA INI

CAKAP ARAB

ERTINYA

PANDANGAN

Fatwa anak luar nikah dipatuhi, fatwa rokok bagaimana?
July 31, 2017
Sudah lebih 20 tahun fatwa pengharaman rokok dikeluarkan, tetapi tidak pernah dipedulikan.






Jika ada pihak yang berpandangan fatwa mengenai isu nama anak luar nikah ini patut dipatuhi, maka mereka juga harus mematuhi segala fatwa yang dikeluarkan selama ini dalam negara kita termasuk fatwa yang berkaitan dengan pengharaman rokok.
Majlis Fatwa Kebangsaan yang bersidang pada 23 Mac 1995 membincangkan topik “Hukum Merokok Dari Pandangan Islam” dan bersetuju untuk memutuskan bahawa “Merokok adalah haram dari pandangan Islam kerana padanya terdapat kemudharatan”.
Berdasarkan fatwa Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan terbabit, jelas menunjukkan pengharaman rokok sudah lama dikeluarkan, sudah lebih 20 tahun, dan masih kekal sehingga sekarang.

KALAU TAK

NAK IKUT

PERGI 

MAMPOSLAH

DIA PUNYA

HAL LAH

JANGAN 

BODOHKAN

MELAYU

POOODAH

------------------

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

rokok haram bisa mudarat pada tumbuh dan sunah sunah nabi membicarakan menyayang diri dgn sunah sunahnya... itu gwa tahu.Isap kontol dan zakar juga haram dizaman nabi tidak istilah itu... istilah itu wujud setelah barat memprkenalkan ponhub jadi tetapan masyarakat dunia untuk surgawi dunia.. biar masyarakat dunia berkelakuan seperti an Jing pemuas nafsu berkelakuan tidak normal..astafirullahalazim..pengikut isa Muhammad dan nabi sebelumnya dinista Oleh penista penista agama...siapa untung Sapa rugi? lebai masuk sila masuk.. jawab,?

Tanpa Nama berkata...

jikalau tiada lebai ustazah pun moleh.. hii kanmain

Tanpa Nama berkata...

Di belakang fatwa Rokok Haram ada fulus masyuk. Di belakang fatwa Anak Haram ada konkek masyuk. Tok Mufti Melayu Islam sokong fulus atau konkek? Sokong fulus - fulus masyuk, sokong konkek - apa pun tak masyuk.

Tanpa Nama berkata...

yang haram, tapi di halal kan,
yang halal, tapi di haram kan...

kenapa?

jawapan satu aje....
CAPITALISM


(no mani no tok)
(entah tu apa yang tok)
(tok kotek)
(ke)
(tok tok chiang kot???)

dic berkata...

kalau tak boleh dibinkan nama bapak senangla nanti si bapak nk lepaskan diri dari tanggungjawab...then pi mengandungkan gadis2 lain pulak...oh ya kalau ditakdirkan dapat anak perempuan sbg lovechild, bolehla nanti si bapak cilaka ini kawin dengan anak ini nanti sbb dibolehkan ikut mazhab diorg....FUCKING DISGUSTING!!!!

Tanpa Nama berkata...

fukwa rokok sila tanya mufti wilayah..mufti ini yg haramkan vape..mufti bergelar doktor ini meggunnakan fukwa mufti saudi mengenai vape..tp mufti saudi tak fukwakan membunuh yemen itu haram..islam yg hebat, islam yg lengkap ini bole menggunakan fukwa atau pandangan sbg hukum..dlm masa yg sama, fukwa2 atau pandangan2 ini lahir dari agamawan yg makan upah dgn kerajaan perompk, penipu dan penjerut leher adan ekonomi negara..apakah fukwa atau pandangan2 agamawan ini bole diterima?kalo hadis pun dikaji sanadnya terlebih dahulu, kalo mufti kenapa kita tak kaji sanad atau susur galurnya? kot2 ada susur galur mufti yg ada dna anak haram juga..islam rahmatulalamin..islam itu selamat..islam itu hanya berani fukwa anak haram..yg bukan anak haram makan harta haram taknak pula difukwa kan..islam the first the islam dunia ketiga??