Isnin, 28 Ogos 2017

PARTI PAS JAGUH KAMPONG






PARTI ISLAM

Dari dulu pas adalah hero kampung. Orang bugis panggil parti pas ni local. Majoriti ahli dan penyokong pas adalah orang kampung yang rajin ke surau dan masjid. Lanskap ini berubah sekejap bila arwah tgna memberi ruang pada golongan profesional. Langkah ini disambut baik seluruh negara dengan sokongan mencurah pada pas. 

JAGUH

Sepemergian tgna, kini haha dilihat seperti menapak ke belakang bila menolak ke tepi golongan profesional, sebaliknya mengangkat ke atas golongan surau dan masjid keseluruhannya. Tapi ramai tak sedar sebenarnya haha sedang ketawa melangkah bangga semakin ke depan. 

KAMPONG

Sambil mengangkat golongan ugamawan seperti dirinya sendiri, haha juga berpadu dengan umno yang merupakan tunjang pemerintahan negara iaitu bukan sahaja berkuasa dalam dalam hal local tetapi juga terlibat membuat keputusan dan cadangan dalam isu global. Maka sejak berbaik dengan najib, haha dan pas sudah upgrade jadi glokal. Maknanya berkawan dan bermusuh pun dah naik tahap antarabangsa jugak, takde la balik2 on HUKUM SYARAT POLITIK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/27/17



--------------

Tiada ulasan: