Selasa, 3 Oktober 2017

SPRM INI APA?





SPRM NI

LEMBAGA

ANTI RASUAH

ATAU  BADAN

TERIMA 

RASUAH
‘RM5 juta untuk SPRM satu bentuk suapan'

Peguam Mohd Haniff Khatri Abdulla hari ini mempersoalkan kebijaksanaan dan rasional penerimaan RM5 juta oleh Yayasan Prihatin SPRM, sebuah yayasan di bawah SPRM sedangkan siasatan ke atas 1MDB belum selesai.

Mohd Haniff yang mewakili  Dr Mahathir Mohamad dalam beberapa kes, berkata di bawah Seksyen 3 Akta SPRM 2009, "suapan" ditakrifkan sebagai pemberian wang, derma, yuran atau hadiah atau aset dan lain-lain untuk mencapai atau melakukan sesuatu.

Mohd Haniff berkata terdapat banyak kali pelbagai pihak, termasuk SPRM dan Peguam Negara Tuan Haji Mohd Apandi Ali, berkata bahawa kertas siasatan terhadap 1MDB dan dakwaan pembabitan Najib sedang diteliti.


Read more at https://www.malaysiakini.com/news/397063#B7WO4QvjR62E3mJF.99

SAJE TANYA

JANGAN 

MARAH

LIMA JUTA

NI DUIT APA

DERMA KER

KAH KAH KAH



------------------

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa dah jadi negara kita satu yang apartheid apartheid dialaf Baru ia berlaku tampa disedari pabila hak perintah sedah tidak ada tapi ingin memerintah bila nilai nilai amanah sudah tidak ada maka terjadilah apartheid maka setiap jabatan atau sektor akan menjadi alat Dan dasar dasar pemerintah itu berwajah apartheid juga.. contoh bila berlaku satu tragedy yang dilunas jangka melibatkan kematian maka ketua harus I tidak boleh tidak bertangungjawab penuh dan bukannya beralasan.. ini satu yang apartheid pabila pemerintah sambil lewa.. sudah tentu ada yang takena

Tanpa Nama berkata...

SPRM ni SURUHANJAYA PEMBANGUNAN RASUAH MALAYSIA. Kita negara membangun, serba serbi kita kena bangunkan termasuk la rasuah. Kalau negara takde rasuah, mcmana kau nak banteras rasuah? Tugas SPRM ialah bangunkan segala jenis kompleksiti dlm kes rasuah, kendian baru buat kajian, hasil kajian nanti akan di publish dlm bentuk journal sebagai rujukan oleh akademia seluruh dunia. Itu pun susah nah paham ke?

Tanpa Nama berkata...

Malulah sprm pulak terima rasuah.mana mau sorok muka sprm..

Tanpa Nama berkata...

aku cadangkan Baik tukar nama pada Suruhanjaya Penerima Rasuah Malaysia... Cadangan je jgn mrh aaaaa.

DIDI KOTA BELUD berkata...

SPRM... Syarikat pengangkutan Rasmi Mapadulung.... Hehhehehehe... Marah... Gulinglah..... Heheheheh

panglimo potaseh berkata...

Dulu namanye BPR ..Lps tu PM kita yang kuat tidur Dollah T, tukar namanye pada SPRM, dalam keadaan menantunye melanchap atas duit.

Tanpa Nama berkata...

Najib derma 5 juta. Ingat dia hero la tu. Oi najib derma la organ kau! Baru la betul hero.