Isnin, 13 November 2017

AMALKAN TIGA J










MAHASISWA

GESA KETUA

SPRM AMALKAN

EMPAT J

Mahasiswa digesa pegang prinsip ‘3J’


KOTA KINABALU - Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM), Tuan Haji Dzulkifli Ahmad meminta agar golongan mahasiswa sentiasa memegang prinsip  ‘3J’ (Jangan Hulur, Jangan Kautim, Jangan ‘Settle’) untuk memastikan negara bebas rasuah menjelang 2050.
Beliau berkata, perkara itu penting kerana golongan mahasiswa pada masa kini merupakan calon pemimpin yang akan memastikan masa depan negara.

"Golongan mahasiswa pada masa kini yang akan menjadi ketua dalam pelbagai sektor awam atau swasta pada 2050 dan kita akan pastikan mereka bebas rasuah dan salah guna kuasa.

"Oleh itu golongan mahasiswa perlu sentiasa memegang dan melaungkan prinsip 3J agar gejala rasuah dan salah guna kuasa di negara ini dapat dibanteras," katanya ketika berucap pada majlis Perhimpunan Mahasiswa Anak Muda Memerangi Rasuah dan Salah Guna Kuasa 2.0 Borneo (Pemarah) di Universiti Malaysia Sabah (UMS), di sini hari ini.

EMPAT J

JANGAN

JUBUR

JANDA

JONGANG
--------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jgn rembat bini org, jgn sodol bini org, jgn amput bini org, jgn pantat bini org....

Mat toyol berkata...

Ini ketua SRPM bagi nasihat cukup pandai...3j lah...macam2. Tapi dia belum ajar dan mengaku yang dia ni minat dan mengamalkan LLM. Apa itu LLM????Maknanya "LAGA LUBANG KENCING". Salahnya dia ni LLM bini orang...Syahduuuu!!!!!

Tanpa Nama berkata...

no4
'jangan jolok'

seperti 'sang Jolok hEBAT'



lama2

jadi

hang jEBAT



omputeh ada jugak!
nama 'sir lance-a-lot' sebab dia suka main 'lance'!

HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR