Selasa, 14 November 2017

SAPA SAPA SIAPA?










YA 

AMPOON

SIAPA DIA?



TMJ sindir pemimpin paksa kerajaan guna wang rakyat bayar jet peribadi

DALAM tulisan terbaru yang menjadi viral di laman sosial, Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim (TMJ) turut menyentuh tentang pemimpin yang memaksa kerajaan menggunakan wang rakyat untuk membayar jet peribadi mereka.

"Pemimpin yang berpura-pura dengan apa yang mereka pakai, tetapi di sebaliknya, memaksa kerajaan menggunakan wang rakyat untuk membayar jet pribadi mereka." Tulis TMJ, yang disiarkan di halaman facebook Johore Southern Tiger.

Dalam tulisan yang bertajuk "Saya akan sentiasa berdoa untuk kestabilan anda, Malaysia" itu, TMJ mempersoalkan apa yang sudah terjadi kepada Malaysia.

"Apa yang telah berlaku kepada negara yang saya hormati? Sebuah negara yang dahulunya saya bangga untuk memanggilnya sebagai rumah saya. Sebuah negara yang saya berdoa untuk kestabilan. Apa yang telah berlaku kepada sahabat kesayangan ku Malaysia? Saya berharap suatu hari nanti, anda akan kembali pulih semula," tulis TMJ.

Baginda turut meluahkan rasa kecewa, apabila rasuah sudah menjadi budaya di Malaysia manakala media pula melindungi rasuah dan menjadikan orang-orang yang tidak bersalah sebagai mangsa untuk menjual cerita. Selain itu orang-orang yang kurang berpendidikan sentiasa ditipu, dimanipulasi oleh sistem dan diperas.

"Pada hari ini saya berada di sebuah negara di mana rasuah telah menjadi sebuah budaya. Sebuah negara di mana media melindungi rasuah dan menjadikan orang-orang yang tidak bersalah sebagai mangsa untuk menjual cerita. Orang yang kurang berpendidikan sentiasa ditipu, dimanipulasi oleh sistem dan diperas. Ia telah menjadi tempat di mana orang kaya semakin kaya manakala orang miskin semakin miskin." tulisnya.

Ikuti tulisan lanjut TMJ — Johore Southern Tiger

Read more: http://www.milosuam.net/2017/07/tmj-sindir-pemimpin-paksa-kerajaan-guna.html#ixzz4ySfv51Rf



SAPA

SAPA

SIAPA?

TAHU KE?


----------------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sapa lagi. Jet peribadi. Suka2 guna duit rakyat. Rasuah. Menipu. Manipulasi sistem. Semakin kaya. Jo lo apek cina tembam pendatang ejen china merah kapir harbi makan babi yang lari menyorok la tu, siapa lagi!

Tanpa Nama berkata...

Apa...Rani cool-up, ada jet ke malaon nie..ishhh unsangkareble atau najib isteri rosmah ??? Najib tu pengamal wassatiyah, fitnah tu sedangkan rosmah guna bas awam kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point.

Leon Festinger - American Social Psychologist

Tanpa Nama berkata...

kerabat KABBERUP
ke
kerabat PAHLAWAN KAbbERUP?

tapi pahlawan mesti LAWAN sesuatu.....apa dia......LAWAN apa?

LAWAN kebenaran ke LAWAN fitnah?

mana satu?





makin lama makin cunt-fius!!!!!!