Sabtu, 2 Disember 2017

BILA NAJIB MAKIN LEMAH






GADUH 

LAWAN

APA MAKNA

SEMUA INI?

MA63: Pandikar tak perlu ajar kami, kata Pemuda BN Sarawak

 | December 1, 2017
Fadillah Yusof berkata, Pandikar Amin Mulia tidak perlu mencabar ketua menteri Sarawak berdebat mengenai MA63 kerana beliau bukan individu yang diberi mandat oleh perdana menteri untuk menyelesaikan perkara itu.







PETALING JAYA: Pemuda Barisan Nasional Sarawak mengingatkan Tuan Haji  Pandikar Amin Mulia tidak perlu menilai dan mengajar rakyat negeri itu mengenai kepentingan Perjanjian Malaysia 1963 (MA63).
Ketuanya, Tuan Haji Fadillah Yusof berkata, speaker Dewan Rakyat itu juga tidak perlu mencabar ketua menteri Sarawak berdebat mengenai MA63 kerana beliau bukan individu yang diberi mandat oleh perdana menteri untuk menyelesaikan perkara itu.


KAH KAH KAH

BILA KAYU

CONDONG KURA2

PUN AKAN 

BERANI PANJAT

KAH KAH KAH

NAJIB SUDAH

LEMAH

SEMUA MAHU

TIBAI

DAYAK & IBAN

MAHU MERDEKA

KAH KAH KAH




-----------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kemon la sarawak. Pru14 nak menten negeri sarawak bawah bn bagi menang adun OK la. Tapi kerusi parlimen dalam sarawak bagi la bn kalah. Jadi negeri sarawak masih diperintah oleh bn yang kamu orang sayaaang sangat tu, lagipun sejak selepas taib ditendang, kerajaan negeri sarawak dah berani berdiri bangun bangkang pembulian oleh kerajaan persekutuan. Tapi yang berani bangun tu kerajaan negeri, orang adun. Tengok orang parlimen macam pundekar ni, masih bawah telunjuk persekutuan tak berani sebab nanti tak dicalon lagi, tak diberi jawatan kabinet, tak diberi jawatan senator, tak diberi jawatan speaker, tak diberi jawatan pengerusi atau pengarah syarikat glc, tak diberi jawatan dalam suruhanjaya itu ini. Semua tu duit mudah beb. Dan duit bessssaaaar. Itu pasal taknak lawan boss, ikut je yes sir! Jadi orang sarawak kena bijak ini kali, untuk kerusi parlimen sarawak biar bn kalah, supaya nanti majoriti MP mewakili sarawak tak takut lawan apa rancangan persekutuan yang berat sebelah membuli negeri dan orang sarawak.

Tanpa Nama berkata...

dah UZUR kot?
ke
dah LEMAK ter-lebeh-an?