Sabtu, 20 Januari 2018

ADA BERANI BERSUARA?









BERANI

TUAN HAJI NAJIB

BUAT BANTAHAN


China larang pelajar hadiri kelas agama, baca kitab

 | January 19, 2018
Pelajar sekolah di daerah Linxia di wilayah Gansu, yang diduduki etnik minoriti Islam Hui, dilarang memasuki bangunan agama semasa cuti musim sejuk.





BEIJING: Sebuah daerah majoriti Islam di barat China melarang kanak-kanak menghadiri kelas agama semasa cuti musim sejuk, kata biro pendidikan dalam notis yang dipaparkan secara dalam talian selepas pihak berkuasa meningkatkan kawalan terhadap pendidikan agama.
Pelajar sekolah di daerah Linxia di wilayah Gansu, yang diduduki etnik minoriti Islam Hui, dilarang memasuki bangunan agama semasa cuti, kata biro pendidikan daerah berdasarkan pemberitahuan itu.
Pelajar juga tidak boleh membaca kitab suci di dalam kelas atau bangunan, kata biro itu, sambil menambah semua pelajar dan guru harus mematuhi notis dan berusaha memperkuat ideologi dan propaganda politik.

ADA MUFTI

ADA TOK IMAM

ADA NGO ISLAM

ADA PARTI ISLAM

ADA  MENTERI

BERANI BERSUARA

KAH KAH KAH

----------------------

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

"tak bole BeesiNg" ka "tak brani BeesiNg" sebab DONATION mungkin terBAKAR?



mana keturunan BUGIS yang brani suara!
acar2 ajer...........kot?


wakakakakakaka

Tanpa Nama berkata...

Marina mahathir mesti suka berita ni, silap2 cadangkan kt Malaysia camtu gak

Tanpa Nama berkata...

itu masalah dlm seluar mereka, pok jib, kita bantah yahudi saja, tapi hari hari mau makan mac dogal, kfc, pizza,pi tengok genting sana, kalau cina ramai boleh paham, mereka pergi judi, kalau melayu ramai buat apa? kah kah kah tok arab pon ramai, halal tak? kah kah lah

Tanpa Nama berkata...

pasal2 agama nie, mintak alamak donia la nasihat... bukan sape pun, penasihat peem jugak kan...
lagi satu, ketua alamak donia dah kena arah penjara seumur hidop... nie mana pulak arahan RCI m'sia utk timbalan alamak dunia nie... sekejap menentang pelembangaan, sekejap mendokong pelembagaan... dah masyukkk// kire babai la hudood..?
alamak donia songgoh...

DIDI KOTA BELUD berkata...

wahyu tunggu EDYWANG...signal jeling tunggu Mao hoo tang...potong pelir lah kalau ada berani ini CENDAWAN...oopppss...silap...GAMAWAN....aishehmen..cilap cilap...Mengawan...apa ni...apaaani...silapppp..mangap....AGAMAWAN....putung pelirrrrrr.....

Tanpa Nama berkata...

Semua harus faham. China mengambil langkah yang saksama terhadap SEMUA agama. Tidak ada satu yang dikecuali. Yang sentiasa dipapar dalam berita ia-lah pergerakan Falun Gong. Tiada pilih kasih yah!

Tanpa Nama berkata...

Tunggu kejap TT, Hadi Awang tengah pukul telipon ke arasy langit nuu.. 3 ribu juta tahun cahaya nak la nak kena tunggu. Buraq dan Nabi Muhammad sewa, entah merayau mana ntah. Tak dapat dikesan lebih 1400 tahun dah. Ini yg lebai2 risau, sudah la dipawah, tak reti nak pulangkan balik kpd lebai2.

Mereputlah kita nak tunggu firman tohan.