Selasa, 2 Januari 2018

APO PUNYO CILAO








APO

2 tahun lepas, setelah beberapa tahun menunggu penuh harapan dan kesabaran seperti santun orang melayu, aku pun menerima kunci rumah baru. Hooray! Aku dah merancang buat yang penting: gril keselamatan, lampu, kabinet dapur, kabinet ruang makan, kabinet bilik tidur, langsir alarm rumah, sofa dan meja makan. 

PUNYO

Duit adalah, dah diasing beberapa bulan dari duit belanja harian. Katil, TV, peti sejuk, mesin basuh, meja ruang tamu dan almari baju semua guna balik yang sedia ada. Tetapi ketika itu gst membadai seluruh malaysia. Kalau kabinet harga sebelum rm10,000 maka dah tup tup tambah 600! 

CILAKO

Kalau lampu langsir alarm dan semua kabinet tu dulu jumlah rm40,000 maka tup tup dah melonjak jadi rm42,400 iaitu tak semena-mena bertambah rm2,400, sebulan gaji? Kalau aku beli/buat jugak semua, maknanya aku kena berhutang extra, bertambah hutang. Kalau aku cancel sebahagian, maknanya aku gagal nak complete rancangan sendiri tapi hutang isi rumah aku tak bertambah. Baru je nak happy ada rumah baru. Cilako on MAKIAN BANGANG TUUUR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/31/17






----------------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bro tahniah sebab dah ada rumah sendiri yang baru. Tapi bro, sendiri mau ingat la OK, kalau harga rumah dan perkakas kat malayxia ni mahal, lu boleh pergi beli rumah kat negara lain la OK! Kalau duit lu dah habis beli meja makan ke atau beli meja minum ke, dan lu tak mau hutang isi rumah lu bertambah, lu boleh tanam sayur dan makan kangkung tiap hari OK? Jangan bising. Nanti isa cari lu.

Tanpa Nama berkata...

Hutang isi rumah menyusut,
Hutang kera bn-najib membusut!

Rakyat kau suap dedak tak habis,
Tanah freehold kau bagi China komunis!

Rakyat dah sedar kau kelentong menipu,
Ingat kami bodoh, kepala ayah kamu!

Kami bukan spesis menjilat,
Kau akan rasa balasan, bangsat!

Tanpa Nama berkata...

dah kena tipu oleh NAJIBIOM dan MASLONIOM

mana harga TURUN?



makin lama, makin NAIK!
trima kaseh kepada kerajaan Barang Naik!