Isnin, 29 Januari 2018

BUTA KERJA YANG BERFAEDAH







SILA BUAT

KERJA YANG 

LEBIH BERFAEDAH

YANG BAWA

KEBAIKKAN

UNTUK UMMAH
Khalwat: Dua pasangan kekasih didenda RM2,600
KUALA TERENGGANU - Sepasang kekasih yang langsung tidak menghormati kesucian bulan Ramadan selepas dicekup di sebuah rumah menerima pembalasan apabila dijatuhi hukuman denda RM2,600 oleh Mahkamah Rendah Syariah Kuala Terengganu, di sini, hari ini.

Tidak cukup dengan itu, tertuduh perempuan berusia 23 tahun bersama pasangannya yang juga suami orang berusia 33 tahun turut berdepan hukuman sebulan penjara sekiranya gagal menjelaskan jumlah denda berkenaan.

Hakim Syarie membuat keputusan selepas kedua-dua tertuduh mengaku salah terhadap pertuduhan di bawah Seksyen 31(a) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) (Terengganu) 2001 kerana berkhalwat.

Berdasarkan pertuduhan, pasangan kekasih itu didakwa melakukan khalwat di dalam sebuah rumah di Kampung Gelugor Kedai, di sini, kira-kira jam 10.50 pagi, pada 11 Jun 2017 bersamaan 16 Ramadan 1438H.

Mengikut fakta kes, sepasukan pegawai penguat kuasa syariah daerah membuat pemeriksaan berwaran ke atas sebuah rumah di Kampung Gelugor Kedai, di sini.

Sebaik tiba, didapati keadaan pintu grill di tangga tidak berkunci manakala pintu utama tertutup rapat dan berkunci sebelum anggota bertindak mengetuk pintu serta memberi salam.

Beberapa minit kemudian, pintu dibuka dari dalam oleh seorang lelaki sebelum pemeriksaan lanjut dijalankan menemui seorang perempuan sedang keluar dari bahagian dapur rumah tersebut.

Siasatan mendapati pasangan itu tiada hubungan suami isteri ataupun mahram sebelum ditahan untuk siasatan lanjut.

Sementara itu di mahkamah sama, sepasang kekasih yang juga penuntut Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) di sini dikenakan hukuman sama iaitu denda RM2,600 selepas ditahan berkhalwat di dalam sebuah kereta di tepi jalan Kampung Darat Batu Rakit, Kuala Nerus.


JANGAN PAKSA

ENTOT BIDADARI

DI SYURGA

KAH KAH KAH

----------------

3 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Siapa yang tahu doa untuk berkhalwat.

Tanpa Nama berkata...

pasangan bersama suami orang diterengganu, pasangan suami orang dan bini orang di bali senyap sunyi..oh ya, terlupa plak ada kata hadis , dosa dan noda orang2 muslimin dan muslimat ini wajib ditutup dgn serban,jubah dan purdah bagi mengelakkan dari dihidu kaum2 kafir laknatullah..juge lemah dan salah islam mesti la dipulihara dari disebarkan..dua2 kes adalah org islam, satu islam miskin berancuk hotel murah, satu kes lagi pegawai haji maha suci sprm berancuk di seberang laut nun di pulau hindu pulau bali..

Tanpa Nama berkata...

gerenti tarak baca DOA,
sebelom entot?