Isnin, 22 Januari 2018

LANCHAU LAH









LANCHAULAH

JANGAN TORAK
Tadbir Selangor ikut model Islam
SHAH ALAM - Kerajaan Selangor akan ditadbir berlandaskan model pentadbiran dan kepimpinan Islam jika Pas berjaya menawan negeri itu pada PRU14 nanti.

Presiden Pas, Tuan Haji Abdul Hadi Awang berkata, parti itu yakin model kepimpinan Islam adalah polisi yang mampu memberikan manfaat secara menyeluruh bukan sahaja kepada umat Islam tetapi juga kepada golongan bukan Islam.


KALAU BETUL

CARA ISLAM

NAPA MASA 

JADI MB GANU

SEMUA WARGA

TERENGGANU

TERAJANG OUT

 PARTI ISLAM





------------------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ini terbaik..selangor wajib ditadbir cara islam..cara islam itu adalah ponteng parlimen, tebang balak suka2 hati with iman, bina stadium kemudian runtuh..tapi nape selangor je nak ditakdbir cara islam? hudud gagal dimarang atau ruu355 sudah jadi sotong masak lemak..masa pas jd yb diselangor ni dah tutup kilang arak yg dirasmikan haji tun razak ke..saja tanya, kot2 yb sabak nak jd mb..yb sabak ni suka jumpa sultan kalo dijentik azmin..

Tanpa Nama berkata...

lancau la tt. patut selama ni tt suka sarang bila ada pos serang islam. apasal athese x serang krestian x serang yahudi x serang hindu dan x serang yg lain2. Sbb yg lain bole koutem hal hukum hal akidah. amik mana yg sama selera tembolok penganut. Jangan pandang islam pada penganutnya Tolong pandang Islam itu sendiri. X spt selain islam bole pandang penganutnya cam ok ok jer tapi hal agama ikut kepala lancau sendiri tu yg segala nak hala dan bole. Kalu suka bole terbitkan . x suke hipokerat la lu tt.

panglimo potaseh berkata...

Model kepimpinanang Islang tu macang mana Tuang Guru? Tunjukkang ambo satu nogaro yang guno model Islang ..takkang potong tanggang, potong lanchow, potong bijik kelentit dikira Sisteng Islang.

Tanpa Nama berkata...

Adakah pentadbiran cara Islam yang dimaksudkan haji hadi itu seperti yang pas laksana di kelantan? Pentadbiran Islam maksud haji hadi ialah secara slow dan sengaja melambatkan proses pembangunan? Kalau itu konsep haji hadi dan pas, aku yakin itu bukanlah apa yang cuba diajar oleh Islam. Seloooooow dan perlahan tergedek-gedek tu ajaran melayu dan ikutan pemimpin umno! Orang umno je yang sering kita kritik dan ketawakan sebagai selalu tinggal bas dan tinggal keretapi. Dan orang melayu je yang berpegang kukuh tak boleh lepas pada peraturan biar lambat asal selamat. Lambat. Selo. Islam tak suruh selo, sebaliknya suruh laju, bila masuk waktu je terus azan dan solat fardhu, takde suruh rilek la selo2 tunggu dulu nanti solat masih dalam waktu jugak. Kalau ada yang kata eh, tu Islam suruh selo jalan ke masjid untuk solat jumaat, itu orang yang tak paham apa nak diajar sebenarnya. Yang disuruh ialah jalan dengan tenang dan jangan bergegas, ini untuk kalau yang pandu kereta dan motorsikal supaya jangan laju melulu yang cuai dan merbahaya, dan kalau jalankaki supaya umat Islam dilihat teratur dan penuh ketenangan, bukannya gopoh, terburu-buru dan kacau bilau - maknanya awal lagi dah mulakan perjalanan ke masjid, bukan dah azan baru nak start enjin kereta atau baru nak cari kasut nak bergerak. Disuruh berlapar dahaga seharian tapi bila masuk waktu berbuka disuruh bersegera. Helllloooo. Jelas Islam tidak mengajar umatnya supaya selooo. Yang disuruh ialah cool dan calm bukan macam ribut kecoh dan gopoh.